lassal Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Hmm. Pulpiten opplevde jeg som svært solid på min 2006 Doral Monticello og 2007 Doral Prestancia. Spesielt rekka på båten bemerket seg godt. Solid, tykk og massiv rekke. Akkurat slik det skal være :-) Sitér dette innlegget Link to post
tomu Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Jeg synes også det syrefaste (rekker, og pullere mm.) ikke er godt nok dimensjonert på en del amerikanske båter. Jeg blir faktisk litt irritert når dette er av dårligere kvalitet enn f. eks Roca. Slikt skal ikke ryke. Kun beste kvalitet er godt nok. Det er tross alt ikke mange kronene ekstra (for en produsent) dette koster. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Hei Gå får et amerikansk konsept: TRAWLER Seriøst; Du kommer ikke til å angre på det. Sjekk: Trawlertråden og NorskTrawlerKlubb mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
wutech Svart 11.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Trawler kunne vært noe det, dersom jeg hadde råd til en som hadde litt fart, slik som f.eks en nyere Beneteau, men den faller langt utenfor mitt budsjett. Hvorfor fart? Bor i indre del av Trondheimsfjorden, skal vi komme noe sted bør båten masje i 20knop! Sitér dette innlegget Link to post
wutech Svart 23.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Tar opp denne tråden igjen, er det noen som har erfaring med Stingray 240CS? Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 25.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2009 Amrikanske båter bygges og etterkontroleres slik det gjøres med biler her , etter svært strenge krav for å beholde sin registrering/brukstilatelse. Skrogene er som regel tykkere og har god utforming. Att de har ett frynsete rykte kan ha med bruktimport å gjøre . Amrikansk brukt er som regel oppbrukt , annen kultur som er fri fri for serviser og velikehold ,den består mere av bruk og kast. Da det meste av båter i USA brukes i ferskvann er de er ofte preget av det når det gjelder bruk av syrefast etc. i mutrer og skruer etc. I Norge kan du bygge en båt selv med livsfarlig tynt skråg og selge den etter 5 år, du kan og foreta store skrågreprasjoner uten å ha de nøvendige kunnskaper så Norske og Amrikanske båter som er brukt i Norge en tid kan hvere ett livsfarlig kjøp. Når en sammenligner to sammenlignbare båter ,Norsk og Amrikansk så er det nok kanskje ca 3o% eller mere å spare på å kjøpe en Amrikansk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.