Lagavulin Startet 8.Desember.2009 Del på Facebook Startet 8.Desember.2009 Fant denne herlige bildeserien fra Syd-Koster: http://www.flickr.com/photos/mnemonic/tags/koster/show/ Og et par bilder fra Google Earth: http://static.panoramio.com/photos/original/26997331.jpg http://static.panoramio.com/photos/original/5730294.jpg Flere som lengter til sommeren? Og flere som har egne bilder fra arkipelaget? Planlegger noen dager der til sommeren... Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Arvid_A Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Herlige bilder! - man kan få "bølgeblikk" av mindre... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Nydelige bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Shalom Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Koster august i år... Sitér dette innlegget Link to post
Sira Svart 10.Desember.2009 Del på Facebook Svart 10.Desember.2009 Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Lagavulin Svart 11.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 (redigert) Koster august i år... Hvor er disse tatt fra? Noen som vet når kartene fra Hydrographica over Koster som ble utgitt i år, blir tilgjengelige for plottere? Har kjøpt papirutgavene, og ser det som en fordel og ha disse med når man navigerer i disse farvannene.. Redigert 11.Desember.2009 av Lagavulin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
tomeriks Svart 11.Desember.2009 Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 Disse kartene vet jeg ikke noe om, men jeg har ett håndtegnet kart som fiskerne på koster bruker når trekker garn. Jeg synes det er veldig nyttig i de farvannene når plotterkartene er så som så.. Har du det ikke, kan du gjerne låne det for å ta en kopi. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 11.Desember.2009 Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 kartene fra Hydrographica over Koster som ble utgitt i år, blir tilgjengelige for plottere? Det er de. Er utgitt i BSB. Maxsea og andre leser de. Sitér dette innlegget Link to post
punitiveduty Svart 11.Desember.2009 Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 Disse kartene vet jeg ikke noe om, men jeg har ett håndtegnet kart som fiskerne på koster bruker når trekker garn. Jeg synes det er veldig nyttig i de farvannene når plotterkartene er så som så.. Har du det ikke, kan du gjerne låne det for å ta en kopi. Dette kartet/draftet ditt høres veldig spennende ut! Kanskje du kan scanne det og dele det med oss? God helg alle sammen! Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 11.Desember.2009 Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 Dette kartet/draftet ditt høres veldig spennende ut! Kanskje du kan scanne det og dele det med oss? Detaljkart for dette området finnes. 4 kart som dekker nord/syd-koster og arkipelaget vest av øyene. Er utgitt av Hydrographica? Husker ikke nå hvor de kan bestilles/skaffes. Jeg stoler mer på disse nye kartene enn de gamle "fiskerkartene" Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 11.Desember.2009 Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 Detaljkart for dette området finnes. 4 kart som dekker nord/syd-koster og arkipelaget vest av øyene. Er utgitt av Hydrographica?Husker ikke nå hvor de kan bestilles/skaffes. Jeg stoler mer på disse nye kartene enn de gamle "fiskerkartene" Det gjorde jeg også for ett par år siden.. Kostet meg en propell. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 11.Desember.2009 Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 Kartene kan kjøpes her. Både digitalt og på papir. Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 11.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 (redigert) Har du det ikke, kan du gjerne låne det for å ta en kopi. Er det papir eller digitalt? Det er de. Er utgitt i BSB. Maxsea og andre leser de. Men dette er vel PC basert? Kartene kan kjøpes her.Både digitalt og på papir. Jo, er der jeg har kjøpt papirutgavene, men de digitale er vel ment for PC. (Snakker nå om 2009 kartene over Koster) Jeg har Garmin og Bluechart, og Hydrographica skriver at kart for bluechart, c-map osv, blir tilgjengelig en del senere. Spørsmålet var evt. når. Det gjorde jeg også for ett par år siden Disse kartene er fra 2009. Redigert 11.Desember.2009 av Lagavulin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Roger jo Svart 11.Desember.2009 Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 Kartene kan kjøpes Både digitalt og på papir. Er de noe bedre enn det du kan se her? http://kartor.eniro.se/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Superkul Svart 11.Desember.2009 Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 for å komme til brevik er det lønnsomt å vite hvor du seiler det er flere grunner bak der en det er på kartene - det vet jeg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
EIRINA Svart 11.Desember.2009 Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 Vetne er ikke noe dumt valg det heller Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.Desember.2009 Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 Er de noe bedre enn det du kan se her?http://kartor.eniro.se/ vet ikke! Hydrographicas kart er de beste du kan få over Koster-arkipelagen..... Hydrographica starter fra scratch når dom gjør sine kart...... "However" Hydrographica har ett samarbete med Sjøfartverket (de bytter informasjon)...så førr eller senare kommer vel 'feilen' de har funnit in i de 'offisielle karten' ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Roger jo Svart 12.Desember.2009 Del på Facebook Svart 12.Desember.2009 (redigert) vet ikke!"However" Hydrographica har ett samarbete med Sjøfartverket (de bytter informasjon)...så førr eller senare kommer vel 'feilen' de har funnit in i de 'offisielle karten' ! Takker: Da er det veldig viktig at en melder i fra hvis en finner Moder Jord på steder hun ikke skal være i følge kartet. Redigert 12.Desember.2009 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lagavulin Svart 12.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2009 Er de noe bedre enn det du kan se her? Ja, det vil jeg si. Tok et bilde av et lite utsnitt av kartet. De er i A2 format og skala 1:10.000 Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Bidevind Svart 14.Desember.2009 Del på Facebook Svart 14.Desember.2009 .. Kostet meg en propell. Hvis du kjenner til grunner som ikke er merket i disse kartene så blir jeg (og sikkert mange andre) glad(e) hvis du kan fortelle oss hvor de er. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.