kentm Startet 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Desember.2009 hei er det noe som har bygget flaps til sandvik 25? hva er måla på den og cirka pris på den? er det noen som har greie på det? Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 (redigert) Bare noe tips https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=29459 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=49332 Redigert 9.Desember.2009 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
kentm Svart 9.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Er det noen som har mål til flapsen ? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Du må huske på at med plate så får du en båt som slår med rompa, J.... irriterende når du skal sove. Jeg har fjernet platene både på min 25ac og 28 ac pga dette. Ikke hadde det noe særlig effekt på farten heller! Bernt Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 9.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 (redigert) ok. men min den graver seg så ned i rompa så det er derfor jeg vil ha flaps:) du har vel ikke den liggans til ac 25? Redigert 9.Desember.2009 av kentm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Få tak i en stor papp plate og lag deg en mal selv,og eventuelt kjøpe en syrefast plate og kapp til.Pris regner med runt 4000 for en plate bare ca.Mulig få tak i billig ett elller annet sted. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
kentm Svart 9.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 ok. men er det ikke noen grader den skal opp eller ned? eller skal den være vanret? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 (redigert) Min lå litt på skrå opp i forhold til bunnen, Min var laget av finner som var støpt på med glasfiber Stakk ca 20cm ut på mitten og var svakt avrundet. Jeg ville heller montert trimmflaps som var justerbare ! Bernt Redigert 9.Desember.2009 av bernt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kentm Svart 9.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 stak den 20ccm utafor båtens brede?hvordan mener du med justerbare flaps? Sitér dette innlegget Link to post
Sandvik(a) Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Tenk deg om to ganger før du legger for mye arbeide i et trimplan til ei snekke . Hadde i mange år en Sjømann 22 med stort trimplan. Har nå som deg, en Sandvik 25. Min påstand er at selv om du skulle øke farta med ca 20%, er ikke dette vært det du ødelegger av sjøegenskaper. Med grov sjø inn under hekken, er trimplan noe hærk Og noe sælig fart får enn jo alderi på ei snekke heller. Vil enn tross alt ha ei snekke, er alternativt Nidelv 24. Den er jo flat som ei pannekake under. (Fra midtskips og bakover ) . Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Eg skal ihverfall ikke ha de på min Sandvik, lå vedsiden av en Sandvik i sommer som hadde, og maken til dritt hadde eieren aldrig opplevd, han skulle sjære de løst nå til vinteren, de overstyrte båten i tung sjø!! og når han lå til kai laga de noen syke skvulpelyder. rimelig iriterende om natta mine erfaringer er at Sandvik 25 ikke trenger de!! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Bernt Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Sandviken er vell like flat under den som Nidelven!! Mer tyngde i front . Jeg hadde ikke noe 20% økning på hverken 25`n eller 28`n. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Sandvik(a) Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Skrogene på Sandvik 25, og Nidelv 24 har vesentlige forskjeller. Sandviken har mye til felles med gamle tresnekker, og krever relativt mye ballast, mens Nidelven har ingen ballast, ut over motor, og tanker. Har gått i skarp sjø fra siden med Nidelv 24. Den ruller heller ikke som ei normal snekke, men slår som en passbåt i motsjø . Det er fordeler og ulemper med begge skrogtyper, men som sagt, vesentlig forskjellige. Skal enn øke farta på snekka, er nok et trimplan, eller en båt som er flatere under,og brei bak en løsning. Liker du deg ute i dårlig vær, behold sandviken som den er. Eller som en kollega av meg sa, Sandvik 25, sabla gode sjøbåter det der. Han bor nordpå, og vet trolig hva dårlig vær til sjøs er . Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Sandviken er jo helt flat under dei siste ca 1,5 metrene bak. men er ening at de er en god sjøbåt!! har vært ute i 2-3 meter bølger uten at eg blei skremt, samboeren satt for de meste med hode nedi bøtta Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Bernt Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Sandvik(a) tar helt feil når han sier at sandvik 25 ser ut gamle tre snekker Sandviken er flat som ei fjøl fra 0 spante og bakover Og god sjøbåt det er det Har prøvd min gamle i mye sjø aldri svikta. Men alle snekker har godt av mye balast, jeg hadde ca 300 kg med betong i min. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.