amerelium Startet 9.Desember.2009 Del på Facebook Startet 9.Desember.2009 Skal sette 12'' plotter på min nye 80 dc, og valget står mellom Garmin GPSmap 4012 og Raymarine C120. Noen tips? Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Enzo Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Mitt tips er å gå for garminen om det står mellom C120 og garmin 4012 , står det mellom W120 eller E120 så er det litt mer vanskelig å velge men da slår jo også garminen raymarine på pris så det synger. Ser ingen grunn til å velge en Rayprotter over en Garmin sålenge man ikke har alt annet i båten fra raymarine og skal kjøre seatalk Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 E meget fornøyd med min 4010 Garmin. Godt valg og sikkert billigere enn den andre også. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kjetil1 Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Har sett litt på en Raymarine i båten til en kompis, den virket mer plundrete å bruke enn min Garmin. Tror han og nevnte noe om at min virket lettere i bruk. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Tuta Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Hvorfor velge så tradisjonelt? Jeg har lang erfaring med ulike plottere og alle har sine sterke og svake sider. Sist kjøpte jeg en 15 tommer Samyung. Jeg var superskeptisk, men har blitt SVÆRT positivt overrasket!! Den hyggelige prisen var jo også avgjørende, og sist, men ikke minst, den gode servicen. Plotteren er lynrask og jeg vil også fremheve de spesielt gode sidene ved navigasjon i mørket. Ta sjansen - kjøp Samyung - du vil garantert ikke angre!! Sitér dette innlegget Link to post
amerelium Svart 9.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Den der er for stor tror jeg - 80dc er tilpasset 12'' skjerm. Hvorfor velge så tradisjonelt? Jeg har lang erfaring med ulike plottere og alle har sine sterke og svake sider.Sist kjøpte jeg en 15 tommer Samyung. Jeg var superskeptisk, men har blitt SVÆRT positivt overrasket!! Den hyggelige prisen var jo også avgjørende, og sist, men ikke minst, den gode servicen. Plotteren er lynrask og jeg vil også fremheve de spesielt gode sidene ved navigasjon i mørket. Ta sjansen - kjøp Samyung - du vil garantert ikke angre!! Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Bonita I Svart 10.Desember.2009 Del på Facebook Svart 10.Desember.2009 Heisann Har en garmin 4012 - brukt i to sesonger, og er SVÆRT fornøyd. Fantastisk enkel i bruk - gode og klare bilder (også i sterkt sollys) - og raske oppdateringer. Kunne vært noe mer dempet "natlys" - men det er raskt å justere dette til det nivå du selv ønsker. Engang Garmin - alltid Garmin Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
abbor Svart 10.Desember.2009 Del på Facebook Svart 10.Desember.2009 Går ikke an å justere nattbelysningen langt nok ned hvis det er skikkelig mørkt på Garmin 4000 og 5000 serien, er fikset for nye 6000 og 7000 serien. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 10.Desember.2009 Del på Facebook Svart 10.Desember.2009 Går ikke an å justere nattbelysningen langt nok ned hvis det er skikkelig mørkt på Garmin 4000 og 5000 serien, er fikset for nye 6000 og 7000 serien. Har kanskje noe med hvordan plotteren er plassert ?? Jeg er i alle fall godt fornøyd. PS Hører dårlig men ser godt Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.