BMP Startet 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Desember.2009 Har tengt og anskaffe meg et kamra jeg kan montere ute på båten min. Jeg hadde tengt og montere det bake på båten under solsellepanelet som står på en slags targabøyle slik at kamraet står ig ser fremover. Jeg ønsker og koble kamraet til datanetverket i båten enten trådløst eller med vanlig tp kabel slik at jeg kan se bildene på en PC og også kunne se bildene via internett når netverket i båten er tilkoblet internett. Er det noen som har forslag til et slikt kamra? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 De har kanskje noe her som kan brukes: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/5...rsat&gid=13 Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Biscaya Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Jeg har akkurat bestilt dette trådløse IP-kameraet hos Dealextreme. Har sett samme kameratypen forskjellige steder på nettet. Har funnet det med alt fra 18 dioder til dette her som har 40 dioder. Det går på 12 Volt, slik at det f.eks skulle være enkelt å koble det til f.eks akterlanterne for å få se akterover. Kontaktene (Ethernet/ Video/ strøm/++) ser ut til å være åpne, de må nok forsegles med f.eks vulk-tape for å hindre vann å komme inn her. Antar at ethernet kontakten må benyttes for initiellt oppsett av ip-konfig, etc. Hvis kameraet kommer før jul, skal jeg teste litt i romjulen. Hvis ikke, må jeg nok vente til påske før jeg kommer meg om bord igjen Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Careka Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 (redigert) ikke det samme, men et kamera som tar kjekke bilder. Se på Desember 5, en Cat på vei over i ARC. (den er framme nå) Here is one of the 200 pictures we took today flying a Sutton Freeform matress kite and a Ricoh Caplio digital camera taking pictures every 5 seconds.The original snaps are COOOOOOOOOOOOOOOL, this one here is just to small due to the bandwith of the line. I will upload better quality ones, once we are in St. Lucia. Posted by db8us at 11:31 1 comments Labels: ARC http://linocat.blogspot.com/search?updated...;max-results=22 Redigert 10.Desember.2009 av NOR_Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
BMP Svart 15.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Nå har jeg også bestilt kamra fra Dealextreme så får vi se. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 17.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 Nå har jeg fått kamraet og testet det litt. Ser meget lovende ut så langt. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 Clas Ohlson har også et inntersant IP kamera der man også kan fjernstyre linsen. Om det er egnet til utendørs montering vites ikke!! Sitat fra produktopplysning: Trådløst IP-kamera, WLAN. Med motor for muligheten til å selv styre kameraet fra en annen datamaskin. 126° (horisontal) + 64° (vertikal) panoreringsvinkel. Tilkobles ditt trådløse nettverk (802.11b/g) eller via vanlig nettverkskabel. Kan konfigureras for å kunna logge deg inn på kameraet fra valgfri datamaskin i verden (krever Internettilkobling). Støtte for 3GPP som gjør at du kan logge deg inn med 3G mobiltelefon. Den trådløse tilkoblingen kan krypteres med WPA2-PSK eller WEP 64/128 biters sikkerhet. Kameraets oppløsning er 640x480 (VGA) med maks. 30 fps. Kameraet har innebygd bevegelsessensor og kan sende E-mail med bilde/film når bevegelse registreres. Støtte for bl.a. DDNS og SMTP. Innebygd mikrofon samt inngang for ekstern mikrofon. Drives med medfølgende eliminator. Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Svolværpostei Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Nå har jeg fått kamraet og testet det litt. Ser meget lovende ut så langt. Er det denne du har kjøpt? Link til kamera på DealExtreme Jeg har brukt denne et halvt års tid og er rimelig fornøyd. Litt dårlig fargegjengivelse, men ellers stabilt og med mange funksjoner (har ikke rukket å prøvd alle enda). Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 18.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Nei det er Dette. Sitér dette innlegget Link to post
Svolværpostei Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 OK. Håper du sier ifra hvordan det funker. Kanskje jeg kjøper en sånn selv. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 12.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2010 Nå har jeg fåt montert kamraet under solsellepanelet bakpå båten. Det fungerer fantastisk bra nå kan jeg sitte jemme og følge med på hvordan båten har det. Ga bra bilder selv i stumende mørke IR belysningen i kamraet skrur seg på automatisk ved behov. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Kanskje du kan legge ut et bilde slik at vi også får et inntrykk av hvordan dette ser ut. I og med at du kan sitte hjemme og følge med så antar jeg at du har en eller annen internettforbindelse i båten. Hvordan har du valgt å løse dette? Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Teza Svart 13.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2010 Kjøpte ett på netthandelen.no for et par år siden og dette fungerer bra. Ser de er kommet tilbake igjen så det kan kanskje være et alternativ? Kan sikkert få det ganske rimelig... Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 14.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2010 Her er et snap shot jeg tok fra den levende vidioen nå. Ser jeg må flytte bommen til styrbord så den ikke kommer mit i bildet. Kamraet står montert pake på båten under solsellepanelet som står på en slags targabøyle. Datakominikasjonen mot båten er en 8 mbit radiolinje og fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Kan du legge opp et bilde som viser hvordan nattmodus fungerer? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Her er et nattbilde enden av bommen blender nokk en del da den kommer veldig nert tror det blir enda bedre når jeg får drat den til styrbord. Men bildet er slett ikke verst eter min mening. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 17.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2010 Vil si at det er godkjent, ja! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.