Jump to content

Nettverkskamera for bruk ute på båt

BMP

Recommended Posts

Har tengt og anskaffe meg et kamra jeg kan montere ute på båten min. Jeg hadde tengt og montere det bake på båten under solsellepanelet som står på en slags targabøyle slik at kamraet står ig ser fremover. Jeg ønsker og koble kamraet til datanetverket i båten enten trådløst eller med vanlig tp kabel slik at jeg kan se bildene på en PC og også kunne se bildene via internett når netverket i båten er tilkoblet internett. Er det noen som har forslag til et slikt kamra?

Jeg har akkurat bestilt dette trådløse IP-kameraet hos Dealextreme. Har sett samme kameratypen forskjellige steder på nettet. Har funnet det med alt fra 18 dioder til dette her som har 40 dioder. Det går på 12 Volt, slik at det f.eks skulle være enkelt å koble det til f.eks akterlanterne for å få se akterover. Kontaktene (Ethernet/ Video/ strøm/++) ser ut til å være åpne, de må nok forsegles med f.eks vulk-tape for å hindre vann å komme inn her. Antar at ethernet kontakten må benyttes for initiellt oppsett av ip-konfig, etc. Hvis kameraet kommer før jul, skal jeg teste litt i romjulen. Hvis ikke, må jeg nok vente til påske før jeg kommer meg om bord igjen

Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser

ikke det samme, men et kamera som tar kjekke bilder.

Se på Desember 5, en Cat på vei over i ARC. (den er framme nå)

Here is one of the 200 pictures we took today flying a Sutton Freeform matress kite and a Ricoh Caplio digital camera taking pictures every 5 seconds.The original snaps are COOOOOOOOOOOOOOOL, this one here is just to small due to the bandwith of the line. I will upload better quality ones, once we are in St. Lucia.

Posted by db8us at 11:31 1 comments

Labels: ARC

http://linocat.blogspot.com/search?updated...;max-results=22

Redigert av NOR_Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

• 1 måned senere...

Clas Ohlson har også et inntersant IP kamera der man også kan fjernstyre linsen.

Om det er egnet til utendørs montering vites ikke!!

ipkamera.jpg

Sitat fra produktopplysning:

Trådløst IP-kamera,

WLAN. Med motor for muligheten til å selv styre kameraet fra en annen datamaskin. 126° (horisontal) + 64° (vertikal) panoreringsvinkel. Tilkobles ditt trådløse nettverk (802.11b/g) eller via vanlig nettverkskabel. Kan konfigureras for å kunna logge deg inn på kameraet fra valgfri datamaskin i verden (krever Internettilkobling). Støtte for 3GPP som gjør at du kan logge deg inn med 3G mobiltelefon. Den trådløse tilkoblingen kan krypteres med WPA2-PSK eller WEP 64/128 biters sikkerhet. Kameraets oppløsning er 640x480 (VGA) med maks. 30 fps. Kameraet har innebygd bevegelsessensor og kan sende E-mail med bilde/film når bevegelse registreres. Støtte for bl.a. DDNS og SMTP. Innebygd mikrofon samt inngang for ekstern mikrofon. Drives med medfølgende eliminator.

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

• 4 uker senere...

Kanskje du kan legge ut et bilde slik at vi også får et inntrykk av hvordan dette ser ut.

I og med at du kan sitte hjemme og følge med så antar jeg at du har en eller annen internettforbindelse i båten. Hvordan har du valgt å løse dette?

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...