Jump to content

Kjell Inge Røkke blir Seiler.

Careka

Recommended Posts

men hvordan kan båter (hvis det defineres som yrkesfatøy) med lovbestemt forkjørsrett delta i konkuranse.....altså med license to win...??

Dersom han deltar i en regatta er han underlagt Kappseilingsreglene på lik linje med alle andre deltagere. Han kan ikke dra noen taktiske fordeler av å være "yrkesfartøy".

Når det er sagt, så hadde ikke jeg villet ofre livet/båten for å stå på forkjørsretten min.. :smiley:

Mvh

Spigney

Av prinsipp hadde jeg ikke veket en tomme....fra min forkjørskurs om denne seilskuta kom sigende......almuen og proletariatet må stå på sin rett....!!

Som tidligere selverklært "båtanarkist" føler jeg meg nå mer som "båtanarkproletarist"..... skviset mellom storkapital og formynderstat !!

"Here lies the body of Michael O'Day.

He died defending his right of way.

He was right, dead right, as he sailed along

But just as dead as if he'd been wrong."

Måtte bare ta med denne gammle regla. Kanskje en klisje, men klarte ikke å la vær... :wink:

Det blir nok ikke noe problem for Kjell-Inge å klatre i masta :yesnod:

Han er jo tidligere skihopper. Blir nok mange Romsdalinger som får bli med som matroser når den tid kommer. Kjell-Inge er jo kjent for å ta vare på sine venner og gi dem opplevelser dem aldri hadde fått uten. Tenk å ha sånne muligheter som vi andre knapt bare drømmer om.

Gleder meg til skuta kommer heim :flag:

Gunn.

Lærer noe nytt hele tiden

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...