Jump to content

Britene liker Marex 370

Pelle Parafin

Recommended Posts

Det skal bli spennende å se hvordan den blir mottatt her hjemme. :cheers:

Nå er det jo 2 år siden den ble lansert her hjemme da :flag::wink:

2 år siden, er vel å ta i? Husker jeg dette riktig var den vel egentlig ment å skulle presenteres på "Sjøen for alle" 2008, men ble trukkt tilbake i siste liten pga at konstruktøren ikke var fornøyd med alle detaljer. Men så ble da vitterlig presentert på årets sjølystmesse, og har hatt mye oppmerksomhet siden.

På mange måter er dette en nydelig, delikat, lys og stilig båt, men har likevel et spesielt ankepunkt: Jeg var oppe i denne og også Duus`siste mesterverk-Adriatic 40. Nå er jeg selvfølgelig klar over at sistnevnte er både dyrere og tre fot større, men mitt ankepunkt har ikke med dette å gjøre. Jeg synes nemlig at det virker som de har tenkt svært ulikt når det gjelder køyeutnyttelse. I Adriatic 40 opplevde jeg at det var masse stueplass i lugarene, men i Marex synes jeg stueplassen, særlig i akterkabinen, var skral. Jeg klarer ikke å skjønne hvordan man skal klare å stue vekk klær til 3 personer (som akterkabinen er maksimalt ment for) i denne båten. Løse, synlige bagger skal ikke være nødvendig i en båt til nesten 2 mil.

Er jeg ensom om å tenke dette, eller har andre notert seg det samme?

Flott båt, ingen tvil med mange gode løsninger. Alle pressefolk er over seg av skryt. Ble jo også europeisk Powerboat of the Year 2009 i sin klasse. Men ryktene sier kundene ikke helt har likt båten/prisen for salget går tregt. Dessverre. Får håpe det løsner...

i Marex synes jeg stueplassen, særlig i akterkabinen, var skral. Jeg klarer ikke å skjønne hvordan man skal klare å stue vekk klær til 3 personer (som akterkabinen er maksimalt ment for) i denne båten. Løse, synlige bagger skal ikke være nødvendig i en båt til nesten 2 mil.

Snodig, det er jo all stueplassen i akterkabinen som er en av de tingene journalisten skryter av i den lille videoen. Prisen er vel også nærmere 3 millioner.

Redigert av lippert (see edit history)

mvh Knut Erik

Snodig, det er jo all stueplassen i akterkabinen som er en av de tingene journalisten skryter av i den lille videoen. Prisen er vel også nærmere 3 millioner.

Jeg vet det er en av tingene som trekkes frem, men skjønner ikke hvorfor. . . men uansett en nydelig båt jeg aldri vil ha råd til.

Når det gjelder prisen har du selvfølgelig rett. Er ikke velbevandret i slike beløp! :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...