Pelle Parafin Startet 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 10.Desember.2009 Marex går nye veier når det gjelder aktercabin,fin og god løsning. http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=583040 Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Dette var noe av det mest spennende jeg har sett på leeenge Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Kan jo ikke si annet en at det er en flott båt Sitér dette innlegget Link to post
Sulevær Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Det skal bli spennende å se hvordan den blir mottatt her hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Trudde britene hadde påbud med att det skal være 2 motorer jeg.eller seil eller liten påhenger til nødhjelp. som mange land har men da har dem vel ikke det Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 (redigert) Nå er det jo 2 år siden den ble lansert her hjemme da Skulle gjerne hatt en slik..... Redigert 10.Desember.2009 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Elmer Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Det skal bli spennende å se hvordan den blir mottatt her hjemme. Nå er det jo 2 år siden den ble lansert her hjemme da 2 år siden, er vel å ta i? Husker jeg dette riktig var den vel egentlig ment å skulle presenteres på "Sjøen for alle" 2008, men ble trukkt tilbake i siste liten pga at konstruktøren ikke var fornøyd med alle detaljer. Men så ble da vitterlig presentert på årets sjølystmesse, og har hatt mye oppmerksomhet siden. På mange måter er dette en nydelig, delikat, lys og stilig båt, men har likevel et spesielt ankepunkt: Jeg var oppe i denne og også Duus`siste mesterverk-Adriatic 40. Nå er jeg selvfølgelig klar over at sistnevnte er både dyrere og tre fot større, men mitt ankepunkt har ikke med dette å gjøre. Jeg synes nemlig at det virker som de har tenkt svært ulikt når det gjelder køyeutnyttelse. I Adriatic 40 opplevde jeg at det var masse stueplass i lugarene, men i Marex synes jeg stueplassen, særlig i akterkabinen, var skral. Jeg klarer ikke å skjønne hvordan man skal klare å stue vekk klær til 3 personer (som akterkabinen er maksimalt ment for) i denne båten. Løse, synlige bagger skal ikke være nødvendig i en båt til nesten 2 mil. Er jeg ensom om å tenke dette, eller har andre notert seg det samme? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 (redigert) Flott båt, ingen tvil med mange gode løsninger. Alle pressefolk er over seg av skryt. Ble jo også europeisk Powerboat of the Year 2009 i sin klasse. Men ryktene sier kundene ikke helt har likt båten/prisen for salget går tregt. Dessverre. Får håpe det løsner... i Marex synes jeg stueplassen, særlig i akterkabinen, var skral. Jeg klarer ikke å skjønne hvordan man skal klare å stue vekk klær til 3 personer (som akterkabinen er maksimalt ment for) i denne båten. Løse, synlige bagger skal ikke være nødvendig i en båt til nesten 2 mil. Snodig, det er jo all stueplassen i akterkabinen som er en av de tingene journalisten skryter av i den lille videoen. Prisen er vel også nærmere 3 millioner. Redigert 11.Desember.2009 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Elmer Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Snodig, det er jo all stueplassen i akterkabinen som er en av de tingene journalisten skryter av i den lille videoen. Prisen er vel også nærmere 3 millioner. Jeg vet det er en av tingene som trekkes frem, men skjønner ikke hvorfor. . . men uansett en nydelig båt jeg aldri vil ha råd til. Når det gjelder prisen har du selvfølgelig rett. Er ikke velbevandret i slike beløp! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Smak og behag, skroget og linjene er forsåvidt ok. Men liker ikke det der akterpartiet av en eller annen grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.