Kjelli Startet 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Desember.2009 Fikk servicefolk hjem i dag for å ta service på drevene, og nevnte at jeg ikke var fornøyd med årets valg av "stoff" på øvredelen på drevene, den delen som ligger over sjøen i plan. Hadde fått tidligere tips om at tektyl skulle være bra, men det var det ikke Fikk da som svar at jeg skulle prøve med Tran, da det vistnok skulle være bra. Er der noen som har prøvd det? På nedre delen har jeg brukt drevspray. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 sikker på det ikkje var ein fleip? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Kjelli Svart 11.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Ja, det var ikke fleip, de hadde hatt service på et drev som var satt innmed tran, de hadde høytrykksvasket drevet, men luktet tran på hendene lenge etter at de hadde vasket seg. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 Har også hørt at Krill skal være meget bra. Evt blåskjell som vistnok skal skremme ruer og groe fra å sette seg. Det skal vist også være bra å lime fast en torsk på toppen. Alt som skremselspropaganda selvfølgelig. Lykke til med forsøket med tran. Sitér dette innlegget Link to post
OlavMB Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 Kjenner faktisk to som smurte drevene med tran sist vår. Ifølge en av brukerne (snakket med ham i dag) var det effektivt. så på drevet idag og det ser veldigbra ut. Han sa at båten ikke har vært på land siden i vår kan ifølge han anbefales Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 Stili Ja det er jo moko kliss å bli "kvitt" ehhh kan man blande tran i bunnstoffet? Ble litt dumt det kanskje..... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
free Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 Gamlekara i båthavna mi bruker tran på propell og aksling, det funker fint. selv bruker jeg TC Nano drev med strålende resultat. flasken er liten å dyr men holder til mange år/båter. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 hva skjer hvis man bruker for mye möllers tran ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
alfb Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 hva skjer hvis man bruker for mye möllers tran ? Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 "Hva skjer hvis man bruker for mye ...." Har du tran på propellen antar jeg at omdreiningen øker! Spøk? Dette har jeg aldri hørt om før! Skeptisk! Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 (redigert) hva skjer hvis man bruker for mye möllers tran ? MÅ det være Møllers????? Redigert 13.Desember.2009 av Figaro (see edit history) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
avmønstret5 Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Kan lett forstå at harsk transmak han holdet borte det meste Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 Kan lett forstå at harsk transmak han holdet borte det meste De holder ihverfall meg borte tran Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Christina 3 Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 I følge kranførere så har det grodd gjenerelt lite i år. En jeg kjenner blandet inn litt diesel i bunnstoffet og han mente det gjorde susen. Vet også at enkelte malere blander litt i husmalinga. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 I følge kranførere så har det grodd gjenerelt lite i år. Jeg tok opp båten på torsdag, og den hadde betydelig mer groe enn noen gang før! Men nå har den ligget i nesten to år siden sist da, og blitt brukt rimelig lite i år. At det har grodd mindre i år enn andre år tror jeg ingenting på... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 En jeg kjenner blandet inn litt diesel i bunnstoffet og han mente det gjorde susen. Biodiesel da håper eg....så miljøet får det bedre Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
lippert Svart 13.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2009 (redigert) I følge kranførere så har det grodd gjenerelt lite i år. Det samme sa han som løftet ut oss. Selv om jeg hadde rur på steder jeg aldri har hatt det. Men tran på drevet er jeg skeptisk til på samme måte som sprittusj. Og hvorfor skal man behandle drevet med forskjellig produkter over oog under vannlinja? Redigert 13.Desember.2009 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.