zainka Startet 11.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Desember.2009 (redigert) Hei Måtte lage en ny tråd med samme emne da jeg hadde forbrutt meg på de utvilsomt korrekte reglene om att emnetittel også må inneholde fabrikat med det som følge at den gammle tråden ble stengt. Må bare få minne om at andre forum tillater å endre emnetittel / subject i etterkant dersom første variant ikke er utfyllende nokk. Da slipper man to tråder som omhandler det samme, fra samme bruker, innen samme tidsrom. Da kan man også, når ett problem evt. er løst tilføye "Solved" eller "Løst" i tittelen slik at andre som kunne brukt tiden bedre slipper å lese seg gjennom hele tråden. Vel dette var en digresjon.link til gammel tråd finnes her Her er en kopi av min opprinnelige tråd: Heisan Vinterklargjøringen er i gang og etter en båtsesong som stortsett har vert problemfri håpet jeg det meste skulle være en smal sak. Dog ser jeg at oljen i hekkagregatet (penta 270) har en grpbrun/brunvit farge som skulle tyde på at det var vann i oljen. Når det er sakt så nevner jeg at jeg avotgtil opplevede at aggregatet ikke ville sjalte fra FWD til REV og motsatt uten å ruse motoren litt. Da fikk du ett hugg i aggregatet i det den sjaltet inn revers og motsatt. Syntes også aggregatet krevde forholdvis høyt turtal for å legge inn når den sto i fri. Det gjorde det vanskelig å styre inn og ut av bås da man gjerne måtte ha ett forholdsvis høyt turtal. Etter oljen og dømme så kan jo dette tyde på at jeg har en lekasje ett eller annet sted og at dårlig smøring kan forklare nevnte problemer. Siden jeg er ganske fersk i gamet så er det alltid greit med en del råd for hvor man skal begynne å feilsøke, hvilke erfaringer andre har og ellers tips og triks for å få ett tett aggregat og hva man bør passe på og evt. skifte ut. Lastet selv i går ned service manualen for volvo penta 270 agregat og er i gang med studiene. Oljen kjennes fortsatt glatt og fin ut når du gnir den mellom fingrene, men den har jo helt andre egenskaper enn hva den skal ha når motoren går. Breg Vidar (Z) Redigert 11.Desember.2009 av zainka (see edit history) Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
zainka Svart 11.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2009 Ibizafan gav meg dette svaret: 1. simring på propel aksling. 2.simring på gir velger. 3. pakning på tapeplugerene. Har du at fiskesnøre i propelen,eller martøm? 270 de er vel et gammelt drev. jeg vil ikke tro at de er så mye vann i oljen din så jeg har vilet prøve punkt 3. tre.pakning på tape pluggene. viss der MYE VANN I OLJE SÅ BLIR OLJEN MELKE HVIT SOM MAJONES. AT DEN ER VANSKELIG Å FÅ I GIR DE ER ET TENGN PÅ VANN. VANN I OLJE OLJE BILR TYKERE. Føl friheten til å gi flere kommentarer om det skulle være på sin plass. Takk til deg Ibizafan så langt, Lurer bare på hva tapeplugerene er for noe? Skal det være tappe pluggen til oljen?? 270 drevet er vel fra tidlig 80 tall tenker jeg. Jeg har hatt ett ankertau ja i propellen må nok inrømme det, men det var på laveste turtall og har vert flink siden . Breg Vidar (Z) Sitér dette innlegget Vidar Vidnes Fishes live in the sea, as men do a-land; the great ones eat up the little ones. William Shakespeare Link to post
nroo7 Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 hei det enkleste for oss som ikke har veldig peil på drev er vel og levere det og få det trykk eller vakuum testet, gjort dette med 2 drev og har kostet ca 2000kr med påfølgende reperasjon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.