borghans Startet 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 12.Desember.2009 Prøver på nytt. (Håper jeg har gjort det rett no?) Har kjøpt en Northstar M121. Har et Raymarin 500x ekkolodd som jeg skal kvitt meg med, men jeg ønsker, om mulig å benytte den svingeren som er til Raymari loddet, da dette er en dyr svinger. Problemet er at det er en annen plugg til Northstaren enn til den som Raymarine har brukt. Finnes det en overgang å få kjøpt, som gjør at jeg kan fortsette å bruke svingeren? Jeg har fått tak i en løs plugg som passer på Northstaren, slik at jeg eventuelt kan kutte kabelen fra svingeen og lodde på denne, men mangler kobligsskjema. Men da kan jeg risikere at Northstaren ikke liker svingeren og at den ikke kan brukes med det gamle ekkoloddet heller. Eventuellt kunne jeg lage en sånn overgang om jeg fikk tak i en plugg som er lik den som står på loddet. Er det noen av dere som vet noe om dette, eller har koblingsskjema, så er jeg evig takknemlig. Hilsen borghans Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 (redigert) Hvorfor skal du erstatte et svært bra ekkolodd med et middels ekkolodd? Det er mulig å få tak i overganger i fra Gemeco som er et datterselskap av Airmar som lager de fleste ekoloddsvingere og som også er deres amerikanske distributør. Det er mulig overgangen må kjøpes via en US forhandler. Gemeco De lager overgangskabler etter bestilling, det finnes også kabler med en Airmar konnektor i en ende og de forskjellige ekkoloddfabrikatenses konnektorer i andre enden, du kan kjøpe MM-6NAV kabelen og speise den inn på din svingerkabel. Det er ikke umulig Pronav (Norsk Northstar importør) kan skaffe deg MM-6NAV Mix & Match kabelen eller en Northstar forlegelseskabel. Kablingsdiagrammer for svingerene finnes på Airmar sin website. Det er ikke sikkert temperaturmålingene vil virke med Raymarinesvingeren på Northstar, det brukes forskjellige verdier på termistorene og det finnes også modeller med digital temperatur. Redigert 12.Desember.2009 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.