Executive Startet 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 14.Desember.2009 Sånn i utgangspunktet synes jeg det er synd å skam å la all godlyden forsvinne ned i havet Ingenting er vel som forsiktig dempet V8 lyd. I tillegg er jeg litt bekymret for at sjøvannet som sprøytes inn i avgassene skal komme inn i motoren eksempelvis ved pakningsbrudd eller rust. Bukkehorn korrosjon har jo også senket noen båter gjennom årene. Jeg har Merc V8 med ferskvannskjølt blokk og manifolder. Kan man kjøre tørr eksos fra manifoldene og ut? Mao droppe riserne. Har noen eventuelt tips om eksosrør som passer og som har vannkappe der kjølevannet ikke blandes med eksosen? Noen kjente negative effekter på motoren ved å droppe drev eksosen? Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Bartesam Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 Vet at Volvo har en slik plate en setter inn i stedet for eksosrøret som går inn i hekkplata. Vet ikke om Merc har det samme, men antar det for det går en del båter med fri eksos. Når det kommer til dette med å ikke blande eksosen, så måtte du hatt to rør inni hverandre. Så kunne du føre sjøvannet ut i det ytterste røret og eksosen tørr i det innerste Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Bearded Beast Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 klart du kan kjøre eksosen ut i rør istaden for i drevet, mange som gjør det. Og eg e en av dei som skal gjøre om dette på min til våren Men å droppe vannet vil føre til man har 2 stk 800'C rør i motorrommet. Vil man ha det? nææ Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 Får ikke det hvis en har doble rør gjennom hekkplata Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Bearded Beast Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 sikkert og visst. Men det blir vèl bråkete tenker eg Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 Ikke mye plass for demper etter risere på en V8 i hekkaggregat Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Executive Svart 14.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 Ikke mye plass for demper etter risere på en V8 i hekkaggregat Det er faktisk ganske god plass både i bredden og høyden i Stylingen. Hekken er litt skrå på begge sider. Det hadde sett kult ut med et 3" rør ut i høyde med badeplatformen Jeg ser for meg at det kunne gått med dobble rør og en slags demperløsning ned på siden av motoren. Sikkert noe marakkels å lage til. Hadde vært en fordel om det fantes noen slike løsninger ferdige som en eventuellt kunne tilpasset. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Bartesam Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 Er en sveisekyndig med TIG sveis og bakgass, så er det bare å få tak i syrefaste 316 L rør og spikre sammen dette for en grei penge Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Bearded Beast Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 (redigert) du er nok i gang med mykje det samme prosjektet eg har tenkt virker det til. fant en video på Utube med et patent eg likte. Dog ville eg latt røra gått inn på topp i kammeret og hatt demper på kvar side og latt røra gått ut bak. En annen sak er at i mitt tilfelle sitter motoren en del lenger ned enn i denne så eg må ha egenproduserte risere helt opp til motorlokket for maks høydegevinst mht vanninnslag Redigert 14.Desember.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 Det er faktisk ganske god plass både i bredden og høyden i Stylingen. Hekken er litt skrå på begge sider. Det hadde sett kult ut med et 3" rør ut i høyde med badeplatformen Jeg ser for meg at det kunne gått med dobble rør og en slags demperløsning ned på siden av motoren. Sikkert noe marakkels å lage til. Hadde vært en fordel om det fantes noen slike løsninger ferdige som en eventuellt kunne tilpasset. du kan jo se på et silent choice anlegg kanskje? der kan man velge mellom over og undervannseksos Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.