Jump to content

Nyhet - Beneteau Antares 680


fuskefanten

Recommended Posts

deler synet ditt på 650 - en fin båt - men har et par MEN. Feks at det ikke er to gode sitteplasser i kjøreretningen. Det er løst av enkelte forhandlere på en OK måte har jeg sett.

 

Jeg liker ikke at det er hel sofa på akterdekket på 680 - håper den er demonterbar. Det store akterdekket på 650 anser jeg som et stort pluss.

Link to post
Share on other sites

Arrangement på akterdekk kan jo diskuteres ut fra hva en ønsker å bruke båten mest til, men jeg synes sofaløsning ser grei ut. Slike båter er jo ofte svært spartanske når det gjelder uteplass, her har en mulighet til også å nyte utelivet på fine dager. Tar en bort putene, har en fortsatt en grei fiskeplass med mulighet for å sette kasser etc fra seg. :fishing:

Link to post
Share on other sites

Såvidt jeg kan vurdere ut i fra info og bilder på benetau.com, kan disse putene enkelt fjernes:

Brosjyre i pdf-format

 

Flere spesifikasjoner

 

Enig med Bitteliten om at dette også skal være en båt det skal kunne fiskes fra....og at kombinasjonen mot samtidig å være en familiebåt nå er bedre løst. Synes den designmessig også er blitt penere.

 

Er det slik å forstå at denne nå skal overta for 650 og at den modellen utgår? Såvidt jeg kan se ligger den ikke lenger på benetau sine nettsider.

 

Ja, det skal bli spennende å se en skikkelig test!

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Har sjekket litt med Hobby Boats i Bergen som har hatt stor suksess med tilpassende 650`er. De vil levere 680 med 115 hk til ca 380 000 inkl sittegruppen utvendig (som koster kr 12 000). De håper å kunne vise båten på båtmessen i Bergen i februar, så da får vi bare møte opp og se på den! :smiley:

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Jeg forsto det slik at dette i utgangpunktet er ekstrautstyr. Skal sjekke om det også gjelder benker/bord, eller om det kun er putene (dyre puter i såfall).

 

De har jo gjort en del tilpasninger av 650 for vestlandsforhold og de sier at de sannsynligvis kommer til å montere spyleslange og utvendig styring. Det er vel en såpass ny modell at de ikke helt har fått vurdert hva de skal gjøre av slik ennå.

 

Fikk kjapt svar fra Hobby boats: "Det er hele sittegruppen som koster 12.000,- De har valgt å ikke ha den som standard. Alle som skal kjøpe den som fiskebåt trenger den ikke."

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Da har jeg vært og sett på den nye Benetau Antares 680 og ble ikke så veldig imponert. Helt OK, forsåvidt, men bysseløsningen er nesten fraværende (er jo en beskjeden båt), men allikevel.

 

Løsningen med sittegruppe på babord side er et framskritt, men denne var alt for trang og det er ingen toalettløsning i båten. Noen "dobbelkøye" å snakke om i baugen, er vel en overdrivelse. Bra takluke, som er enkel og åpne. Og helt vindu i cockpit gir nå veldig god oversikt fra førerposisjonen. Det er et framskritt.

 

Sikkert fortsatt mye "value for money" i denne båten for den som vil fiske eller ta dagsturer eller komme seg på hytten, men noe utover dette må en til 750 for å få (denne var med 150 HK på tilbud til ca 450`på messen).

 

Her følger noen bilder:

 

dscn8045.jpg

 

dscn8047.jpg

 

dscn8048.jpg

 

dscn8049.jpg

 

dscn8050.jpg

 

dscn8052.jpg

 

dscn8051.jpg

 

dscn8054.jpg

 

dscn8055.jpg

 

dscn8057.jpg

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Takk for gode bilder, interessant å se invendig utforming av 680. I stedet for å bli misunnelig på de med 680 kan jeg nå være godt fornøyd med at jeg har en 650. 680 er kanskje bedre til familiebruk, men til sportsfiske er 650 å foretrekke.

 

650 har sjøtoalett, stor køye og ei lita bysse, det er dessuten mye bedre plass til elektronikk noe som er viktig for meg.

Link to post
Share on other sites

Nå vil nok HobbyBoats modifisere (sette på utvendig styring, muligens legge inn en toalettløsning mv)...det skal være sagt. Slik den framstår som standard nå, ble jeg ikke imponert. Det hører også med at den kan leveres med full sittegruppe ute (slik som 750) og dermed bli mer familievennlig.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

deler synet ditt på 650 - en fin båt - men har et par MEN. Feks at det ikke er to gode sitteplasser i kjøreretningen. Det er løst av enkelte forhandlere på en OK måte har jeg sett.

 

Jeg liker ikke at det er hel sofa på akterdekket på 680 - håper den er demonterbar. Det store akterdekket på 650 anser jeg som et stort pluss.

 

Kan noen fortelle hvilke forhandlere som har løst temaet med innstallering av to sittestoler i kjøreretningen på Antares 650? Hva koster en slik løsning, og kan man ta jobben selv?

Det samme gjelder utendørs styreplass...pris, hvor og kan man gjøre dette selv, med litt kyndig hjelp?

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 5 uker senere...

Hei,

 

Jeg har en Beneteau Antares 680. Båten var ny og ble sjøsatt i April ifjor. Den har nå gått ca 150 timer.

Jeg synes båten svarer til mine forventninger. Hadde før en Jeanneau Merry fisher 625 og jeg synes at Beneteau Anters 680 er vesentlig bedre.

 

Tommy

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...