Per Oves Startet 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 14.Desember.2009 Er det noen som har et koblingskjema for 24Volt starter på et 12Volt hovedsystem? Har en Nissan SD33T med 12Volt starter som eg har lyst til å bytte ut til en 24Volt slik at det er råd å få litt snurr på motoren. Husker at dette var noe Mercedes brukte på dei gamle kassebilene 508-608 på 70 og 80 tallet. Per O Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 14.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2009 da ville jeg heller prøvd å få tak i en sterkere 12v starter. har du stort nok startbatt da(kortsluttningsrøm på batteriet) Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Ville heller kjøpt et 150-180 Ah batteri med masser av kortslutningsstrøm i stedet for. Det får starteren til å fly realt rundt Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Per Oves Svart 15.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Den største 12Volteren uten gir er på 1,8kW mens 24Volteren er på 3,2kW så det vil vel aldri bli det samme med 12V samme hvor stort batteriet er. Ser at det finnes en 12V 2,4kW med gir i Australia, men klarer ikkje å finne den her til lands. Per O Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Eg har ein einaste gong kobla opp eit sånt system, men det nermar seg 30 år siden. Sentralt i dette systemet var det eit rele frå Bosch, og det var svindyrt. Men når det so er sagt, so syns eg å huska at der er eit veldig godt skjema med releet, so det bør ikkje gi store problem. Eg syns å huska at det som eg var borti, var satt på ein volvo med adskillig større starter enn det som det her er snakk om. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Bayliner 2655 Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Hei! regner med det er samme motor som står i nissan patrol, og de har så vidt jeg vet 24V starter orginalt. Kan sikkert få hjelp ved å bruke et slikt skjema evt kontakte en nissan forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 (redigert) Ta kontakt med et storbilsenter, der går det mye på 24 V. Redigert 15.Desember.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Eg hadde tidligere et rele fra bosch som koblet to stk 12v batteri i serie ved start som gav 24v til startmotor, dette fungerte utmerket. Ser nå at sleipner har en sammenkoblingsboks som har samme virkemåte for å gi 24v til truster dersom båt har 12v anlegg, hør med de. Sitér dette innlegget Link to post
Per Oves Svart 16.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2009 Takker KDB Ser at SE 150 thrusteren er på 8,8 kw så den minste boksen holder i massevis, er bare spent på prisen !! Per O Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.