Volvomekanikeren Startet 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 15.Desember.2009 Hallos! Jeg har en Yanmar YSB12 G. Produsert ifra 1997-1998. Jeg vil kalle dette en evighetsmaskin. Nor du skal sveive denne motoren i gang, gjøres det slik: Fest sveiven på hjulet som reimen står på. På styrbord side av motoren er det et dekksel. (uten på toppen) Oppå det dekkselet er det en pinn/arm, kall det det du vil, den skal dreies 90 grader til styrbord. (Det er ventil løfteren, så kompresjoen går ut) Så er det bare til og sveive med du kan, nor du føler du ikke klarer og sveive fortere, slipper du ventil løfteren(pinnen/armen) mens du sveiver. er det nok kompresjon vil motoren starte som en klokke! Lykke til! Hilsen Martin Sandtorv! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Spinnaker Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Men, hva er da ditt spørsmål? Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
GeirKS Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Det var ikke noe spørsmål, kun informasjon! Eller; Dette til orientering. Bedre føre var osv Geir Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Greit nok men direkte banebrytende er det ikke. Det er vel slik man starter flertallet av motorer som er utstyrt med sveiv. Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Greit nok men direkte banebrytende er det ikke. Det er vel slik man starter flertallet av motorer som er utstyrt med sveiv. Ja, har selv vært eier av samme motor tidligere, og man behøver ikke å være rakettforsker for å starte den. Det som kan være et problem, er at motorrommet er trangt, men det er en annen sak. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Ingar Svart 16.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2009 Ang. å sveive igang dieselmotorer så leste jeg et 'triks' ifm dette: Få en til å holde noe foran innsuget til man har fått opp turtallet, så åpner man og forhåpentligvis starter motoren. Ikke testet i praksis, men vurderer å prøve... (Har bil med diesel som kan sveives) Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 16.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2009 Eller den svenske metoden. En holder sveiven, og 20 andre snurrer motoren rundt Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Volvomekanikeren Svart 15.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Dette innlegget var ett svar til en som lurte på akkuratt dette.... Men var ganske ny på forumet, så var ikke helt sikker på hvordan jeg svarte han, så lå ut en tråd i stedet Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Hobby 430 Sport Svart 15.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2010 Ang. å sveive igang dieselmotorer så leste jeg et 'triks' ifm dette: Få en til å holde noe foran innsuget til man har fått opp turtallet, så åpner man og forhåpentligvis starter motoren. Ikke testet i praksis, men vurderer å prøve... (Har bil med diesel som kan sveives) De funker de, tyr de trikset når de er for kaldt til at motor vil starte skikkelig med en gang, holder forran innsuget til turtallet er oppe, så slipper eg og poff så tenner den :) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.