Jump to content

Seaco, er dette bra båter?

Moyja

Recommended Posts

Mener at Seaco ble startet opp i de gamle lokalene til Draco i Flekkefjord. Så mye av støper- og monteringserfaringene fra eks-Draco-arbeidere ble benyttet. Husker ikke hele historien, om Seaco siden ble flyttet. Men vet at en del Seaco`er også ble bygget som halv-fabrikater av båtentusiaster inne i Draco-lokalene.

Så dette skal være solide og gode båter. Går evt an å ta kontakt med Draco-klubben for å finne mer info?

Mange av Seaco båtene som selges er halvfabrikater som feks. er innredet av første eier. Det kan sikkert svare seg å følge litt ekstra godt med på finish og tekniske løsninger. Dette vil helt sikkert variere en del fra båt til båt.

Men 950 og 1030 er flotte båter, med greie løsninger om bord synes jeg. Har imidlertid aldri vært ombord i en Seaco, så hvordan de er i praksis vet jeg ingenting om. Men håper folk med Seaco erfaring kan legge inn noen svar her. Vi er flere som vurderer Seaco! :smiley:

Kjøpte 1030 i sommer. Har aldri hatt annen båt i samme størrelse så kan ikke uttale meg om andre typer. Seacoen og jeg er blitt kjempevenner. Uansett hva jeg skal, overnatting m/familie, raske turer på fjorden, tøffing i 6 knop så gjør Seacoen jobben. Den føles dønn trygg og stabil, er forutsigbar og lett å håndtere. Min båt er fabrikkbygd og det virker skikkelig gjort. Ingenting henger og slenger, ingen løse deler og knirkelyder. Jeg er knallfornøyd og synes jeg har fått en solid båt som stort sett kan brukes til alt. Mye bra for pengene! :smiley:

PS: Og så digger jeg designet, uansett om mange synes den ser gammeldags ut!

Fra seaco.no:

"Det første ledd i produksjonen av en Seaco foregår i Flekkefjord. Her føres gode båtbyggertradisjoner videre i Dracos erverdige lokaler, - og det synes vi forplikter!

Vi legger vår sjel i at skrogene som støpes her skal være av ypperste kvalitet.

Monteringen finner sted i Holum, like nord for Mandal, hvor vi har våre lokaler og dedikerte medarbeidere. Her ferdigstilles våre båter fra den minste detalj og frem til prøvekjøring".

Siste oppdatering av web-side jeg kan se er 13/6 -08, så vet ikke status for produsenten p.t. :confused:

• 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...