Moyja Startet 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 15.Desember.2009 Seaco, er dette bra båter? Hvordan er kvaliteten og tykkelse på skrog og kabin oppbygging? Sitér dette innlegget Link to post
grønningen Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 har en kjenning som har en seaco 950, og han skryter veldig av båten, både sjøegenskaper og bygge kvalitet, vurdere å kjøpe seg en større 1030. hadde en crownline tideligere som han var veldig missfornøyd med. Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
fuskefanten Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Mener at Seaco ble startet opp i de gamle lokalene til Draco i Flekkefjord. Så mye av støper- og monteringserfaringene fra eks-Draco-arbeidere ble benyttet. Husker ikke hele historien, om Seaco siden ble flyttet. Men vet at en del Seaco`er også ble bygget som halv-fabrikater av båtentusiaster inne i Draco-lokalene. Så dette skal være solide og gode båter. Går evt an å ta kontakt med Draco-klubben for å finne mer info? Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Mange av Seaco båtene som selges er halvfabrikater som feks. er innredet av første eier. Det kan sikkert svare seg å følge litt ekstra godt med på finish og tekniske løsninger. Dette vil helt sikkert variere en del fra båt til båt. Men 950 og 1030 er flotte båter, med greie løsninger om bord synes jeg. Har imidlertid aldri vært ombord i en Seaco, så hvordan de er i praksis vet jeg ingenting om. Men håper folk med Seaco erfaring kan legge inn noen svar her. Vi er flere som vurderer Seaco! Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Kjøpte 1030 i sommer. Har aldri hatt annen båt i samme størrelse så kan ikke uttale meg om andre typer. Seacoen og jeg er blitt kjempevenner. Uansett hva jeg skal, overnatting m/familie, raske turer på fjorden, tøffing i 6 knop så gjør Seacoen jobben. Den føles dønn trygg og stabil, er forutsigbar og lett å håndtere. Min båt er fabrikkbygd og det virker skikkelig gjort. Ingenting henger og slenger, ingen løse deler og knirkelyder. Jeg er knallfornøyd og synes jeg har fått en solid båt som stort sett kan brukes til alt. Mye bra for pengene! PS: Og så digger jeg designet, uansett om mange synes den ser gammeldags ut! Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 15.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Leste at seaco var konk, stemmer dette? Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Har ikke fått bekreftet det selv, men kan se slik ut.....de driver med utsalg iallefall. Ser ut til at den nevenyttige kan få seg et byggesett til rabbaterte priser. Sitér dette innlegget Link to post
fuskefanten Svart 15.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2009 Fra seaco.no: "Det første ledd i produksjonen av en Seaco foregår i Flekkefjord. Her føres gode båtbyggertradisjoner videre i Dracos erverdige lokaler, - og det synes vi forplikter! Vi legger vår sjel i at skrogene som støpes her skal være av ypperste kvalitet. Monteringen finner sted i Holum, like nord for Mandal, hvor vi har våre lokaler og dedikerte medarbeidere. Her ferdigstilles våre båter fra den minste detalj og frem til prøvekjøring". Siste oppdatering av web-side jeg kan se er 13/6 -08, så vet ikke status for produsenten p.t. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 16.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2009 Leste at seaco var konk, stemmer dette? Ja de meldte oppbud 22.10.09. Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 16.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2009 jaja..........de starter nok opp igjen Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=20591424 Har de startet opp igjen no? Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Enjoy Svart 28.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2010 (redigert) http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=20591424Har de startet opp igjen no? JA, Tidligere daglig leder er ikke med. Vi ønsker lykke til Redigert 28.Mars.2010 av Enjoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.