Hasla 26 Startet 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 17.Desember.2009 Hei skal se og skaffe meg vinsj men lurer på om dette er billig,skal selvfølgelig hente denne i Sverige selv http://www.blocket.se/stockholm/Ankarspel_...m?ca=15&w=1 Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
gunnt Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Dette hørtes da kjempebillig ut Sitér dette innlegget Lærer noe nytt hele tiden Link to post
Jawik Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Ankervinsj er noe av det viktigste en velger å ha ombord. Så sørg for at du får en som berger deg når nøden / uhellet er størst. Enig i at dette var billig, men holder den målet. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Hasla 26 Svart 17.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Enig det må holde mål,men har alltid med ekstra med tau liggende.Hvis en ser mere så har de større også men går det ann og koble fjernkontroll tro? Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
nimbuster Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 (redigert) 700 W vinsj holder normalt godt til en båt i str. opptil 30 fot vil jeg tro. Kvaliteten vet man vel ikke før den er prøvd over litt tid. Hva med fjernkontroll? Prisen fikk jeg ikke frem... Redigert 17.Desember.2009 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 17.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Skal sende dem en mail og spørre om fjernkontroll,da blir det sikkert litt mer men hadde vært supert med dette også. Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Jawik Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 (redigert) En eller annen form for fjernkontroll kan en sikkert koble opp til denne også. Om det leveres ferdig til denne aner jeg ikke. Men det er jo flere leverandører på vinsjer som kan levere "fjernkontroll" eller du kan lage en selv med kabel slik at du kan stå fremme på baugen å styre vinsjen. Jeg har ett slikt opplegg og dette funker bra. Tre kabler som er lange nok til å nå fram til baugen og en treveis bryter så løser du dette. Er jo ikke akkurat trådløst, men dette virker bra. Koblingsskjema følger jo med den du viser til. Du kan jo også koble deg rett inn på de tre kablene med en kortere ledning og ha et sted på baugen hvor du putter denne unna eller du kan montere en bryter i dekket slik at du kan bruke foten til å styre den og ha hendene fri. Redigert 17.Desember.2009 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
horg Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Pris kr. sek 2400.- , klikk på: i butikken- til høyre for teksten Sitér dette innlegget Link to post
gunnt Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Skal du ha den foran eller bak?? Gunn Sitér dette innlegget Lærer noe nytt hele tiden Link to post
Hasla 26 Svart 17.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 (redigert) Jeg skal ha denne bak/vinsjen asså he he Redigert 17.Desember.2009 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
gunnt Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Ok Kjetting eller tau? Vil vel også virke inn på prisen Gunn Sitér dette innlegget Lærer noe nytt hele tiden Link to post
Sjøga Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 (redigert) nå er det kampanje på maritim. kan jo sjekke pris på denne også. jeg har på følelsen att den er bedre ikke noen upris i utkangspungtet heller. billigere fjerkontroll også http://www.maritim.no/product.aspx?id=2250...upkey=004002001 raskere og nesten dobbel trekk kraft Redigert 17.Desember.2009 av Cathrine. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 17.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Denne var ikke så gal,men fjernkontrollen pris bare for bryteren ikke resten senderen osv? Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Janrik Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Disse får du flere steder i Sverige til bra priser http://www.loggin.se/sidan.htm her f.eks. Janrik Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 17.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2009 Skal ikke mene noe i det hele tatt om kvalitet på ulike vinsjmerker, men jeg ville gjort følgende: Satt opp totalbudsjett, inkl. blytau/kjetting/anker/rulle/evt. trådløs fjernkontroll/evt. ekstra batteri om nødvendig/evt. mange meter "feit" strømkabel om nødvendig/monteringskostnad om du ikke skal gjøre det selv/... Når du har dette på plass kan du vurdere hvilken vinsj du vil kjøpe, da den prosentvise forskjellen på alternativene er blitt uendelig mye mindre! Mitt eneste tekniske tips er å kjøpe så kraftig vinsj som mulig. Har selv en 1500W ILAS sak og ville _ikke_ hadde en med mindre effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Jeg så ikke noe produsent navn i annonsen som ble nevnt av trådstarter. Riktignok var det bilde av vinsjen med etikett, men jeg var ikke i stand til å tyde den. Hvis man unnlater å opplyse om modell og fabrikat i annonse tekst, virker det litt useriøst, synes jeg. Videre så det ut til at det var en plast bit som lå over tauet, uten at jeg kjenner til funksjonen. Denne burde vel strengt tatt vært av metall...? Det kommer mye rart fra lavkost land om dagen, noe er bra, noe er bedre, men sjansen for å kjøpe varer som ikke tåler bruk er høy! Sjekk også evt. hvordan det er med reservedeler. Spesiellt de delene som er laget i plast :-) Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 (redigert) Billig? Når det gjelder ankervinsj bak finnes det vel kun to leverandører som har utstyr du vil bli fornøyd med - Lambertseter og Engbo. Frittfall bak er et must. Glem vinsjer som må kjøres ut når du skal ha den montert akter. Du vil fort skjønne hvorfor når du skal legge til, spesielt i sidevind. Tau/kjetting er mer smak og behag, personlig vil jeg anbefale tau til din båt. Jeg tror du vil angre et kjøp av "billig" vinsj som kanskje ikke helt ble det du hadde tenkt, når du kanskje kunne lagt til litt og fått et produkt som du vil ha glede av i mange år fremover. Redigert 18.Desember.2009 av Cato (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Har en plass er det vel ingen ting i veien for å bruke hvilken som helst vinsj bak. Enig i at fritt fall er en fordel. Men det er også en fordel å bruke kjetting pga tyngde = fjæring. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Det var en billig vinsj ja, men tror den har manuell frittfall. jeg har kjettingvinsj som jeg forsåvidt er fornøyd med, men den har ikke frittfall å det er stadig ett problem at jeg må vente på at vinsjen skal få kjørt ut nok kjetting. ikke kjøp vinsj uten frittfall er mitt råd, du vil angre. jeg har bruce anker og kjetting å har aldri opplevd å miste feste, det er kansje greit med blytau og bare du styrer unna slepedreggen til engbo. vet at det finnes kjettingvinsjer med frittfall og brems, det blir min neste vinsj. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Den ankervinsjen som trådstarter har funne i Sverige, ref 1. innlegg, er oppført som 12V, 16 A 700 W. Forsiktig sagt so heng ikkje desse tala i hop, det lignar voldsomt på Perpetuum Mobile, eller evighetsmaskin. Den som er tatt fram, frå Maritim, av Cathrine, er oppgitt med 12 v, 50 A og 700 - 1000 W. Då er strømmen oppe i eit nokolunde realistisk tal, og eg finn det lettare å tru at dette er gode greier. Magne Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 18.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2009 Enig i det flere her fremhever...kjøp frittfall, med tau og Brucekopi. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.