Fru Jacobsen Svart 19.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2009 Vitsen med rene fendre er vel å ikke skitne til egen eller andres båt, svarte/mørke fendre blir vel like skitne de - det bare syns ikke så godt, og det hjelper vel ikke så mye på en blank skuteside Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
945 Svart 19.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2009 Mine fendere er svarte, og synes de passer til båten. Jeg vil ha jålete fendere, men som kan brukes. Sitér dette innlegget Tønnesea Link to post
jernia Svart 19.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2009 Fargede fendere...jålete eller praktisk? Trenger det være en av delene? Kanskje hverken jålete eller praktisk? Kanskje både jålete og praktisk? Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 19.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2009 - Selaclean fenderrens (min gode erfaring med Selaclean sine produkter, eksempelvis Selaclean Idealvask til skrog og til teakdørk)- Felgrens - Bremsevæske - Lynol - Autosol Alle produktene er bra, hver for seg tydeligvis. Mulig det er slik, så da har vi flere gode alternativer til rensemidler her. Ikke for at jeg bryr meg om det,aldri vaska en fender. Men er det noe man bør etter behandle med?fenderen får vel "åpne porer" og blir lett møkkete i gjenn? Polish? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2009 Skyller de nokså regelmessig med zalo, bruker zalo "under bruk" på tau og fendere. Alltid ny-glinsete og reine. og ingen knirk Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hansi Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 Jeg mente fendrene, ikke strømpene...og du sa deg enig med jandrea i at fendere er forbruksvare Uttrykte meg muligens litt klossete, beklager det. Egentlig er både fendertrekk og fendere forbruksvarer slik jeg ser det. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 27.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 DET NÆRMER SEG FORT FENDERTID NÅ... ...det er bare 4 uker til palmesøndag, men tykk is og 70 cm snø setter en brems på håpet om båtpåske i år. Så mer om fendere: Gad vite hvem som bytter fendere så fort de blir skitne.:-) Tror ikke mange vil være enig i at fendere er forbruksvare... Som fru jacobsen sier: "Vitsen med rene fendre er vel å ikke skitne til egen eller andres båt, svarte/mørke fendre blir vel like skitne de - det bare syns ikke så godt, og det hjelper vel ikke så mye på en blank skuteside." Enig i det, at det blir litt "dumt" dersom en liksom skal slippe å vaske fendrne fordi ikke møkka syns. Det kan fort bli en sovepute... Mitt poenge var vel at hvite fendere blir fort stygge og ripete, og selv om en vasker, renser og skrubber dem rene, så ser de ikke ut som rene pga alle ripene osv. Her vil sorte/mørkeblå fendere se ut som rene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.