Jump to content

Trenger ny pakning til uorginalt lokk på sjøvannspumpe, Perkins

Gudrun

Recommended Posts

Demonterte lokket som er på sjøvannspumpen på motoren siden det har lekket.

Det er en forøvrig en eldre motor av type 4236.

Er et uorginal lokk av typen som er beregnet for å hurtig kunne få det av for å skifte impeller.

Er betydelig tykkere enn originalen og har 4 bolter med stort hode for å slippe å bruke verketøy på. Har 2 utsparringer for 2 av boltene og 2hull for de 2 andre. På innsiden av dette lokket er det et spor hvor det ligger en meget tynn o-ring nedi. Trenger et par slike i reserve siden jeg brukte den som lå ombord.

Ringte Perkins forhandleren, men dette var ikke noe de kunne hjelpe til med.

Har noen formening om hvem som selger deler til disse?

Forøvrig var det 9 minus på utsiden av båten mens jeg var ombord i kveld...

Redigert av Gudrun (see edit history)

Der var den ja!!

Kjempeflott.

Var veldig enkelt å skifte pakningen med de store skruene kontra disse ørsmå messingskruene man må ha colabunnene på for å se de....

har du i tilegg store furer i nevene forsvinner de jo helt... :lol:

Ellers viste tempmåleren i bilen -12,5 da jeg parkerte for å gå ned til båten idag.... da er det godt å ha en Refleksovn ombord......

Redigert av Gudrun (see edit history)
O-ringer fås også i metervis i forskjellige tykkelser.

Sammen med pakningskutter for kutting i 90 grader (er en stø på hånden går det også med skarp tapetkniv)

Limes med vanlig japselim.

Forhandles mange steder, dette er første søkereultat:

http://www.vestpak.no/vestpak/produkter/di...akningskuttere/

:seeya:

:yesnod: Selv biltema har et bredt utvalg, jeg lager stort sett alt av pakninger selv ..en liten kulehammer og en tapetkniv, det går så lett.

Jo har laget masse o-ringer selv tidligere...

Men dette er en tynn gummilisse med tykkelse på en plass mellom 1,2-1,5mm..som i så fall skal limes sammen... For oss som i det siste er fritatt jobber som f.eks. avansert hjerne kirurgi pga. "Parkinson light" blir det lett mye lim men lite pakning....ja gjerne veldig mye liming.....da de 2 endene vil liksom ikke treffes... :giggle:

Så for meg at å sitte hele julen med fingrene fast i kjøkkenbordet pga. lynlimen ikke ville falle i særlig god smak hos resten av familien....

Men er kanskje ikke så dumt å ty til for oss som har en større jobb foran oss i januar med å få konfirmasjonsdressen til å passe, igjen.. :lol:

Satser derfor på å kjøpe et sett med 3 stykker....synd ingen her til lands selger disse..., eller????

Jeg monterte nettopp pinneskruer og vingemutre fra Mortensen Technics på min pumpe. Det gir om lag samme virkning som Speedseal settet, men man benytter originalt lokk og pakning. Greit å slippe verktøy for å bytte impeller.

Til Speedseal lokket ville jeg nok ha kjøpt et sett med originale O-ringer ja. Dette er jo så lie at det kan sendes i en konvolutt, så da blir det neppe mange kronene i porto. Og tollfritt er det jo også, siden verdien er under NOK 200,-.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...