Trinn II Startet 18.Desember.2009 Del på Facebook Startet 18.Desember.2009 Leste at det i Sverige foreslås forbud mot tømming av septik til sjø. Det er vel ikke utenkelig at norske myndigheter vil begynne å tenke i samme bane. Så, da blir spørsmålet; er det en omfattende jobb å legge til rette for sugetømming av septik på et eksisterende system. Videre lurer jeg på om det er noen minimums diameter på dekskoplingen på et slikt system. Jeg har en unytta vanninntaks gjennomføring jeg lurer på om jeg kan nytte. den ligger på "rette" sida i forhold til septiken. Er det noen som har gjort denne jobben som kan komme med noen tips og råd? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Desember.2009 Del på Facebook Svart 18.Desember.2009 (redigert) Du trener en stuss i dekket (standard sak - lurer på om det er 40mm hull) -en kraftig diffusjonstett slange ned til septiktanken - et passende hull i septiktanken - også må du sikre god lufting på tanken så du ikke suger tanken flat. Redigert 18.Desember.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 18.Desember.2009 Del på Facebook Svart 18.Desember.2009 Det enkleste er å sette inn en 1-1/2" 3-veis kuleventil med L-løp på tømmeslangen du har idag, og føre en ekstra septikkslange opp til den nye septik dekkforskruvningen. Da velger du enkelt om du vil tømme til sjø som før, eller suge via dekksforskruvningen med 3-veis ventilen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.