Bonus Startet 18.Desember.2009 Del på Facebook Startet 18.Desember.2009 Jeg har kjøpt komplett sett Zinkanoder på BoatZincs.com til Motorer, Drev og Trimplan. (2 x VP D4 på DPH drev). 2 anodebolter til hver motors saltvannskretsløp 2 anoder til hvert drev 1 anode til hvert trimplan Bestilte 1. Desember og hentet på Posten 14. Desember. Komplett anoder: kr. 655 Frakt USA - Norge USPS Priority Mail International: kr. 241 Tollhandling: kr. 106 Mva: kr. 224 Totalt: kr. 1.226.- (kurs 5,74) Pris på tilsvarende fra Norsk VP forhandler i Norge: kr. 2.246.- Sitér dette innlegget Link to post
Dust Svart 19.Desember.2009 Del på Facebook Svart 19.Desember.2009 Ser mer og mer at det svarer å handle utenlands og på nett. Dette har jeg ikke så mye erfaring med men jeg skal begynne nå, jeg trenger nøyaktig en slik zinkpakke som du beskriver, så hvorfor ikke spare en tusenlapp. Hvordan går du fram? Er det bare til å gå inn å bestille, legge inn et kredittkornummer så kommer varene automatisk? Må vi registreres noen plasser? Har alltid vært skeptisk til å levere kredittkort nummer på nett, men noen ganger må vi vel ta en risk. Sitér dette innlegget Link to post
Blom'en Svart 19.Desember.2009 Del på Facebook Svart 19.Desember.2009 Har handlet med mange forskjellige firma utenlands, spesielt i USA, både via deres egen nettside og via Ebay. Har ennå ikke opplevd å bli svindlet. Spesielt Ebay og betalingstjenesten Paypal fungerer ypperlig. For de firma som ikke takler utenlands ordre via egen nettshop, har jeg fikset dette på mail og da alltid sendt mastercard nummer delt opp i 2-3 seperate mailer som er sendt med minst noen timers mellomrom. Om noen ikke vil sende til Norge, så fungerer Jetcarrier.com kjempebra fra USA. Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 19.Desember.2009 Del på Facebook Svart 19.Desember.2009 Hei, jeg har handlet veldig mye fra USA. Bruker enten Paypal eller kreditt kort. Ved et tilfelle trodde jeg at de hadde trukket for mye fra mitt kredittkort. Sendte mail til kredittkort selskapet (Mastercard) jeg fikk pengene igjen umiddelbart mens de sjekket. Når det kom frem at det var korrekt trakk de pengene igjen. Så jeg er 100% trygg ved betaling med enten Paypal eller kredittkort. Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 19.Desember.2009 Del på Facebook Svart 19.Desember.2009 Om noen ikke vil sende til Norge, så fungerer Jetcarrier.com kjempebra fra USA. Så veldig spennende ut dette med Jetcarrier siden mange butikker i USA sender fraktfritt i USA. Då blir frakten mye billigere. Hvordan gjør de dette med fortolling. Blir pakkene sendt som post, eller kan du risikere at dette havner som flyfrakt som tar veldig høye håndteringsgebyrer i forbindelse med fortolling ? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 19.Desember.2009 Del på Facebook Svart 19.Desember.2009 Har handlet en del fra USA og UK. Har aldri opplevd problemer av noe slag bortsett fra at det tok litt tid ved et par anledninger. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 19.Desember.2009 Del på Facebook Svart 19.Desember.2009 Jeg handler mye på nett, både fra Norske og utenlanske nettbutikker. Bruker enten VISA eller AMEX kortet, og det fungerer perfekt. Men, jeg gidder ikke å bestille fra utlandet om jeg ser noen lokale har det til noen hundrelapper dyrere.. da handler jeg heller lokalt. For den dagen man virkelig trenger noe, så er det godt at det faktisk finnes lokale sjapper en kan gå inn å se på varene og få service og support der. Plotteren jeg bestilte nå sparte jeg ca 15.000,- på, selv med frakt og toll osv. DA er det absolut verdt det.. :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Dust Svart 19.Desember.2009 Del på Facebook Svart 19.Desember.2009 Er enig i at vi bør handle hos lokale forhandlere, det har jeg også alltid gjort, men når du kan spare nærmere 50% og handler for noen tusenlapper er det vel verdt å handle på nett. Det er jo også mer behagelig, du slipper å bruke tid til kjøre til en forhandler, du sparer miljøet og du drar ikke med deg hjem impulskjøp som du egentlig ikke har bruk for. Sitér dette innlegget Link to post
Blom'en Svart 19.Desember.2009 Del på Facebook Svart 19.Desember.2009 Bruker du Jetcarrier.com så ligger det prislister på sidene deres. Det er inklusive alt. De har kontroll på samlasting i USA, pakking i egne containere (fly eller båt etter hva du bestiller) og tømming av disse i Norge. Så fortoller de varene, legger ut moms for deg, sender pakkene i posten til deg, så du får kun 1 eneste regning på hele transporten og moms og alt det der. Prisene ligger på nettet, så det er veldig oversiktelig og greit. Ikke noe klabb og babb, det bare funger ! (omtrent som en Toyota) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 19.Desember.2009 Del på Facebook Svart 19.Desember.2009 Jetcarrier er oversiktlig og greit og funker, men er ikke akkurat billig, og enda mindre billig er det om du glemmer å rapportere inn pakkene og kostnadene. Dessuten tar det tid, da pakkene skal ligge på lager 1-2 uker i påvente av at neste container skal avgårde. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Mossekråke Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Hva med Zinkanoder fra Biltema? Er det noen der ute som har prøvd det. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 21.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Hva med Zinkanoder fra Biltema? Hvis du finner anoder som passer, så skulle det vel ikke være noe problem å kjøpe herfra. Jeg kikket dog raskt på Biltemas nettsider og fant bare en type jeg muligens kunne bruke (for trimplan). Fant ikke for mine motorer og drev. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Hva med Zinkanoder fra Biltema? Jeg bruker Biltema anoder der jeg kan, fungerer fint de. Men desverre har de ikke akselanode til 40mm aksel, så den må jeg kjøpe i båtbutikken... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ansgar Svart 22.Desember.2009 Del på Facebook Svart 22.Desember.2009 Sikkert litt off topic, er det noen som har efaring med kjøp av oljer i USA. Tenker da på forsendelse, regner med at dette ikke kan sendes med fly. Ser at det er veldig mye å spare på å kjøpe Mercruiser olje fra USA i forhold til Norge Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.