Jump to content

Hva er største propell til Bravo 2x

Manzon

Recommended Posts

Grunnet motor bytte trenger jeg enten nytt drev igjen (kjøpte nytt i sommer, 2009), eller så trenger jeg en enda større propell en den jeg har nå.

Motoren som sto i før vare en Mercruiser D7.3L turbo 270 hester, denne har nå fått dødsdomen sin. Trenger med andre ord ny motor og da ønsker jeg rundt 300 HK.

Utvekslingen på drevet er 2:1, den propellen jeg har nå er en Power Tech BRA4 18.5" x 23P. Power Tech leverer BRA4 opp til 18.5" x 24P.

Men siden den jeg har nå egentlig gikk for lett, så tenker jeg at litt større motor bør benytte litt større propell, eventuell enda mer stigning.

En ny motor har ca 400 rpm høyere maks turtall en den som nå sto i.

Forslag og eventuelle linker til sider både i Norge og utlandet mottas med takk.

Ett annet spørrsmål er om det er forskjell på rotasjons rettningen på motorene til Cummins Mercruiser og Yanmar?

Blir en dyr jul dette her, ny motor og alt annet.... :santcheers:

Vist det er fra Winrace så er det nok samme propellen som jeg kjøpte tidligere i år. Jeg kjøpte den største de kunne skaffe, og min denne er også kuppet.

Jeg er på jakt etter noe med større stigning enn 24" kuppet eller større diameter med samme kuppingen eller større. Bravo 2X drevene tar jo opp til 20" proppeller. Muligens det ikke tåler nok moment med så stor propell og så stor stigning.

Men takk for tilbudet.

Manzon

• 2 uker senere...

Det finnes 26" pitch rf stålprop til Bravo2, jeg har 17,5x26 på mine to 4.2L 220 hk Mercruiser.

Har litt for lite turtall, så jeg må gå ned i pitch, antagelig 23" vil fungere bedre.

Du får kjøpt prop rimeligst fra USA.

Om andre har samme motor og båt størrelse kan de kanskje oppgi hvilken prop størrelse som

fungerer best.

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...