andk Startet 19.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Desember.2009 Kanskje dette har vært diskutert før, men kom over en artikkel sånn tilfeldigvis: http://www.caudwellmarine.com/ Hva tror folket om dette? Skulle dette være en erstatter for påhengs, eller skulle det være en ny type innenbordsmotor/drev løsning? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 jeg synes dette virker genialt! det er vel ikke erstatter men et smartere konsept enn hva som allerede finnes! mere fleksibelt og mindre rettningsendringer av krefter, og slank konsruksjon! om dette er seriøst og det er brukt riktige materialer, virker det veldig spennende! eneste minus er vel at det kreves et høyt motorrom! ser frem til tester av dette og hvordan det er prismessig i forhold til volvo ips og andre pod fabrikanter Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
tuffff Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Tja, i 1966 kom svenske Crescent med sitt Crescent Drive 45 grader. Sånn ved første øyekast er eneste forskjellen at Crescent hadde propellen montert foran drevet i stedet for bak. Altså med såkalt trekkende propell. Ikke lett å finne opp noe nytt. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2010 Kommentar fra moderator:Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering. Jo da ting har sikkert blit produsert før.. men det ble vel neppe noen hit, og materialbruk og konstruksjon var vel neppe like omfattende som Caudwell sitt.. Har faktisk aldrig hørt om Cressent sitt så da rekner jeg med at dette ikke er noe som har vært solgt av noe betydning her til lands! Håper dette er seriøse greier og at det kansje kan bli i konkuranse til de tre fire merker som omtrent har monopol på inboard diesel og drev.. er i hvertfall en stor fordel å slippe å endre retningen på akslingene slik som på konvensjonelle drev.. for her er det snakk om 300+ HK og høye dreiemoment som har vært problemet til mange konvensjonelle drev.. Tja, i 1966 kom svenske Crescent med sitt Crescent Drive 45 grader. Sånn ved første øyekast er eneste forskjellen at Crescent hadde propellen montert foran drevet i stedet for bak. Altså med såkalt trekkende propell.Ikke lett å finne opp noe nytt. mvh tuffff Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.