Jump to content

Scand Formula 21 1987 modell. info erfaringer?


Rikosjett

Recommended Posts

Skroget har lav vekt så den er feks ikke no tung å få i plan. Akselererer voldsomt med min 225 iallefall. Vil si den er lettdrevet ja.

Min motor bruker 80-100l. i timen med flat pedal så har ikke for vane å gjøre det for lenge av gangen. Slår jeg av bare litt halveres det.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde min utgave av båten, en 82 mod Sun-Win 21 med en 200hk mercury outboard. Gikk som en kule. Var ustabil ved 50 knop, senket motoren litt og vips...ok å kjøre. Denne hadde også hydrauliske trimflaps. Savner båten med tanke på sjøegenskaper, men den er og blir upraktisk til å være 21 for, men nå er jeg sikkert blitt gammel og kjedelig.

 

Går også gjetord om at denne båtskrogformen ble stjålet, dermed også alle disse forskjellige navnene på dette skroget. Sies at denne stjålne formen hadde en litt konveks defekt i skroget som gjorde at den "sugde" seg til en side ved god fart...

:newyearcheers:

Link to post
Share on other sites

Min Yamaha 130hk bruker ca 40 - 50 liter i timen på full blås, kan jeg forvente det dobbelte?

Hvis din yamaha er en dfi så skal eg tru deg mht forbruk om du sier i overkant av 50 liter ved full gass. Ja en sånn V8 greier nok slurpe i seg 80 l/t på fullt. Men generelt så bruker en slik motor mindre pr hk enn sjøl den mest moderne påhengs. Men pga vekt og fordelingen av den så går det gjerne fortere med påhengs

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 4 år senere...

Jepp er på jakt etter min første båt med innebordsmotor, noen som vet billigste måte å få fraktet båten på ifra Moss til Trondheim?

kraftig bil med henger er vel det enkleste kanskje?

Billigste er nok å hente selv med henger. Hentet selv en Hydrolift F23 fra Drammen til Trondheim i fjor og det med en Mondeo. Ingen problem i det hele tatt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...