Nimbus 26 Startet 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 20.Desember.2009 Hei, Lurer på om noen har erfaring med skifting av oljekjøler på en Volvo Penta tamd 30a, spørsmålet er rettet mot nyere type kjøler. Fikk beskjed fra verksted at "gammel" type oljekjøler ikke er å oppdrive, fordi en ny og forbedret utgave tok over etter den gamle. Etter å hå undersøkt litt priser og leverandører ser det ut for meg som at kjøler til tamd 40 er identisk med kjøler til 30/31 serien. Den ene forskjellen jeg ser er at når en får kjøler som blir bestilt til 30/31 serien så må en kappe av 30 mm av røret inn til kjøler. Dette slipper man ved skifting av kjøler til 40 serien Sitter igjen med idèen at erstatnings kjøler for 30/31 serien er lik med kjøler for 40 serien Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte det jeg innbiller meg ?? På forhånt takk for respons og God Jul ! Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 Heisann, har ikke VP lengre men vurderte en slik (se linken) til min 31A. Jeg fikset den likevell med "flytende metall" som forøvrig holdt i åresvis. http://www.ytreboe.com/product_info.php?pr...d38ab59f21fa7a4 Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 Byttet på en tmd30, sagde av en liten bit og satte på den slangebiten som fulgte med. Gikk ganske greit, men det var trangt rundt min motor da... Kjøpte forresten av Ytrebø, billig og rask er min erfaring ihvertfall TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.