Jump to content

Hvordan få eksosrør (syrefast) blankt igjen

Regina III

Recommended Posts

img_5127.jpg

Nordhavn 46 har tørr eksos ført helt til mastetopp. Dette er vi kjempefornøyd med, men røret er ikke lenger så blankt som det var. Jeg tror det skyldes varmen, ihverfall er det ikke anløpning som lettvint kan fjernes med f.eks Deep Clean.

Før jeg demonterer og går på med polerskive kunne det være interessant å høre om noen har en raskere og enklere løsning (lurium).

Jeg rettet opp en del rekkestøtter på seilbåten i sommer brukte gass og varmet de så de ble blå.

Trodde aldri de skulle bli like fine igjen.. Men kjøpte en 3M x-fin slipesvamp på Clasohlson.

De ble helt blanke å det er de fortsatt. Har ikke vært med på maken. :eek:

Har dilla med mye, prøvd all slags pasta og syre, men disse svampene var heilt supre.

Bare å prøve koster vel 30 kroner og selges på Clasohlson.

Lars

Mitt råd er at du lar det være som det er, er det ikke verre enn det som du viser og ikke rust renninger,la de det være!

Går du på med slipevektøy har du satt gang i det.

Som bildet viser er det snakk om normal farge som vil vedvare og ikke bli verre.

Å være opptatt av alt skal være blankt vil bli feil i denne situasjonen

Takk for gode innspill!

Det ser ut til å være som jeg hadde mistanke om, nok mulig å få helt blankt, men mye "gnikk"

Men kjøpte en 3M x-fin slipesvamp på Clasohlson. Har ikke vært med på maken. :eek:
Jeg tror nok denne er vedt et forsøk, + Autosol

Å være opptatt av alt skal være blankt vil bli feil i denne situasjonen
Men jeg har oså veldig sans for det du sier her. Det er ikke rust, bare "brunblankt", ser ut som .... et brunbrent eksosrør,

ja, nettopp!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...