Regina III Startet 20.Desember.2009 Del på Facebook Startet 20.Desember.2009 Nordhavn 46 har tørr eksos ført helt til mastetopp. Dette er vi kjempefornøyd med, men røret er ikke lenger så blankt som det var. Jeg tror det skyldes varmen, ihverfall er det ikke anløpning som lettvint kan fjernes med f.eks Deep Clean. Før jeg demonterer og går på med polerskive kunne det være interessant å høre om noen har en raskere og enklere løsning (lurium). Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 20.Desember.2009 Del på Facebook Svart 20.Desember.2009 Det blir jo blangt om du syrevasker det på samme måte som når man sveiser syrefast stål. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Autosol hjelper veldig på sånn, prøv med den sånn liten oppvaskesvamp stålull i plast på overflate på den ene siden, bruk den i lag med autosol og gnikk blankt :) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Figaro Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Hvis ikke noe annet hjelper, prøv med en egnet stålbørste på drill. Har selv brukt dette på syrefast Dickinson piperør. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
hanssae Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Jeg bruker Universalstein til det blanke på båten , lett å jobbe med og gir ett meget fint resultat. Sitér dette innlegget Link to post
LarsL Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Jeg rettet opp en del rekkestøtter på seilbåten i sommer brukte gass og varmet de så de ble blå. Trodde aldri de skulle bli like fine igjen.. Men kjøpte en 3M x-fin slipesvamp på Clasohlson. De ble helt blanke å det er de fortsatt. Har ikke vært med på maken. Har dilla med mye, prøvd all slags pasta og syre, men disse svampene var heilt supre. Bare å prøve koster vel 30 kroner og selges på Clasohlson. Lars Sitér dette innlegget Link to post
jone Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 (redigert) Hvis du bruker roterende stålkost eller lignende, pass bare på at denne er av rustfri kvalitet. Hvis du bruker en "svart" vil du få rustfarge på alt sammen som du har pusset. Redigert 21.Desember.2009 av jone (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Ville gått for Autosol Sitér dette innlegget Link to post
Concorde Svart 21.Desember.2009 Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Mitt råd er at du lar det være som det er, er det ikke verre enn det som du viser og ikke rust renninger,la de det være! Går du på med slipevektøy har du satt gang i det. Som bildet viser er det snakk om normal farge som vil vedvare og ikke bli verre. Å være opptatt av alt skal være blankt vil bli feil i denne situasjonen Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 21.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2009 Takk for gode innspill! Det ser ut til å være som jeg hadde mistanke om, nok mulig å få helt blankt, men mye "gnikk" Men kjøpte en 3M x-fin slipesvamp på Clasohlson. Har ikke vært med på maken. Jeg tror nok denne er vedt et forsøk, + Autosol Å være opptatt av alt skal være blankt vil bli feil i denne situasjonenMen jeg har oså veldig sans for det du sier her. Det er ikke rust, bare "brunblankt", ser ut som .... et brunbrent eksosrør, ja, nettopp! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.