m/s draugen Startet 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 20.Desember.2009 Ingen lekkasje å spore noen steder.Alle pakninger,slanger er tette.Ikke noe muffens i motoroljen... Ekspansasjonstanken må stadig etterfylles. Er det en mulighet at den forsvinner med eksosen? Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 20.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2009 Hei ! Om det ikke havner i bunnen av båten, er det vel en mulighet for at du har en lekkasje i varmeveksleren slik at fersk-kjølevannet går ut sammen med saltvannet. Har ingen erfaring med at det skjer, men jeg ser 2 muligheter: enten er messingrørene inne i varmeveksleren tæret i stykker (hvilket skal noe til i denne motoren tror jeg) eller at der er noe tull med pakningene(mener det var o-ringer) i endene av varmeveksleren. Lokkene er jo enkle å ta av, og da får du fort en ide om problemet er der, -koh Sitér dette innlegget Link to post
JoK Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 (redigert) Jeg har en liknende motor, og hadde samme problemet. Det tok meg lang tid å finne ut at det var en liten sprekk i gummislangen bort til ekspansjonstanken. Fra den dryppet det stadig litt ned på kilereima, og det var vanskelig å se når motoren gikk. Og når motoren ikke gikk, så var det jo ingen lekkasje. JoK. Redigert 21.Desember.2009 av JoK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 21.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 skal da prøve å sjekke deres tanker. Takk for hjelpa Sitér dette innlegget Link to post
John N Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Far har samme motor, der forsvinner frostvæsken i løpet av vinteren. Båten står på land hvert år. Må etterfylle hver vår. Ikke behov fr fylling i løpet av sesongen. Ikke klart å spore hvor dette blir av Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 21.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 har vel etterfylt1.5l siden våres Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 (redigert) Har vært borti at det kan lekke fra gjengene i bendet hvor slangen med kjølevæske er "festet" på toppen av turbohuset - denne vesken vil i de fleste tilfeller fordampe, og lekkasje dermed vanskelig å oppdage. Redigert 21.Desember.2009 av terron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 1,5 liter er jo ikke så mye - det er helt vanlig at du må etterfylle etpar ganger etter at du har skiftet kjølevæske - jeg har antatt at det skyldes luft som må ut av systemet - spesiellt om du har varmesløyfe med vvtank eller defroster. -koh Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 21.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 1,5 liter er jo ikke så mye - det er helt vanlig at du må etterfylle etpar ganger etter at du har skiftet kjølevæske - jeg har antatt at det skyldes luft som må ut av systemet - spesiellt om du har varmesløyfe med vvtank eller defroster. -koh Jo det er vel kanskje normalt,men nå er det jo over 1 år siden jeg skiftet nytt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.