Tom Rør Startet 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 21.Desember.2009 Da jeg nå er et stykke ut i prosessen med å kjøpe båt i England, lurer jeg på hvilke papirer som må fylles ut ifbm. kjøpet? Er det noen her som har erfaring med denslags? Papirene skal ordnes av en broker, men jeg har jo aldri gjort dette før, og må være sikker på at alle ting blir gjort riktig. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 21.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Du bør kontakte det tollstedet som er tenkt brukt da regelverket er rotete noe som kan føre til ulik praksis mellom tollkontorene , de er vell de eneste som du bør søke råd til. De kan bla kreve at det skal være med brukermanualer på ett skandinavisk språk , dvs de kan underkjenne den eksisterende ce godkjenningen. Det er og en fordel å bruke en godkjent importør slik at du slipper å betale hk avgift og mva før alt er i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 En båt som er produsert i EU som ikke blir godkjent virker litt rart. Det jeg tenkte på var de papirene som jeg fyller ut i England, og som gjør meg til eier av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Kjøps kontrakt og Bill of sale. ved import av ce godkjent båt trenger ikke eventuelle brukerhåndbøker å være på norsk. Det står det litt om på Toll.no Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Takker. Jeg håper brokeren er seriøs, slik at han har disse papirene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.