Jump to content

Draco. Er det mange her som eier eller har eiet en draco

Sjøga

Recommended Posts

Lest litt gjennom det som står her om draco :smiley: mye positivt.

Så er det mange her som har eller har hatt en draco :smiley: Type,årsmodel,motor og kansje ett bilde.

jeg har en 21DC 87mod med ettermontertt mercruiser120hk diesel(2006)27knop. Som jeg er sinnsykt fornøyd med.

montert stort kjølerom under dørk med kjøleagregat som jeg har vært på ferie med i 2 uker i strekk går helt fint.

Blir vansklig å finne noe som går like godt i sjø som denne gode lingebåten.

dracoen_paa_gulahumpen.jpg

nye_instrumenter_2006.jpg

fin_u_soffa_ute.jpg

ny_motor_2006.jpg

Hei....fin båt. Har selv pusset opp en 2000DC som er dokumentert med bilder på hjemmesiden min. Mye likt som din.... Det er nå nærmere 5 år siden jeg pusset opp denne 2000DC og jeg tror den har vært mal for mange med nettopp 20 og 21 foteren. Har ihvertfall fått en mengde mail om arbeidsbeskrivelse osv.

Og er man på "hugget" og skal pusse opp en Draco så finnes det ny dekor å få kjøpt.

Har en Draco 20 1985 (?) modell , husker ikke helt årsmodell men den er bygd det året de sluttet med todelte vinduer.

Det står en Mercruiser 170hk. Fatter'n kjøpte den før jeg ble født så de første båtturene tidlig i mitt liv har vært i denne.

Blitt veldig glad i båten :flag:

Draco er fine båter, nå blir det kanskje oppussing på vår til neste år :smiley:

Fin båt som har godt rykte på seg.Men det var nok Kåre Drangsholdt som ble stående som konstruktør på 21 foteren,etter diskusjoner med Linge.

I følge ihuga Draco-fans, er 20- og 23- foteren hakket bedre sjøbåter enn 21-foteren. Muligens derfor Drangsholt ble stående som konstruktør? Som en kan se av skroget, er 21`en en forkortet versjon av 23`en. En som har hatt flere ulike modeller, holdt uansett en 21` med 205 hk som den morsomste Draco`en han hadde hatt :smiley:

Når skroget til 20-foteren ble til, ble den visstnok testet ut på Lista-fjorden og videre utover for å sjekke sjøegenskapene. Og ble kjørt hardt i grov sjø :crazy:

Draco`ene har kjempe skrog, er ualminnelig innholdsrike, og med nyere motor og instrumentering er det båter en vil ha masse glede av. Modellene fra ca -86 og framover ser fortsatt tidløse ut.

Tanken med denne var å få ett overblikk om folk er fornøyd med draco :smiley:

eller er syntes folk den er gammeldags :confused:

Er veldig fornøyd med sjøegenskapene til min 21 foter hvertfall :smiley:

det første bilde er fra gulahumpen i sverige i sommer starten fra syd med 2m sjø(får jo ikke det frem på bilder da, att det er 2m :cryin: )

ellers så kjørete vi fra koster til tønsberg etter en sterk kuling og da dro det seg til 4m i oslofjorden :smiley:

holdt fint 20 knop da også :smiley: .

men den må kjøres og styres med gass og trimplan i sånn sjø :smiley:

men slår ikke i det heletatt :smiley:

kommer til å legge stor vekt på skikkelig V bunn på min neste båt det er helt sikkert.

10 fotsyken er kommet :smiley::crazy:

Redigert av Cathrine. (see edit history)
ellers så kjørete vi fra koster til tønsberg etter en sterk kuling og da dro det seg til 4m i oslofjorden holdt fint 20 knop da også

Vel, den 21 foteren må være utrolig sjøsterk. Jeg måtte ihvertfall slakke av på farten til +/- 10 knop da jeg gikk fra Tønsberg til Langesund i 2 - 3 meter bølger med min 2400 Styling. Lå i 20 knop + men pga enorme slag i båten på utsiden av Svenner mot Tvistein hadde vi ikke noe annet valg enn å slakke av på farten.

Redigert av Hansi (see edit history)
  • 2 uker senere...

Jeg eier en 1700TL, 1978modell. Volvo Penta AQ130 med 280 drev. Båten er stort sett slik den forlot fabrikken. Skal pusses opp en del til våren før sjøsetting.

Har også planer om å trekke om seter o.l. Hatt båten i ca 2 år og er kjempefornøyd med den. Tror ikke du får bedre båt for pengene. Har egentlig hatt lidenskap for Draco helt siden jeg var liten og min onkel jobbet på en Dracoforhandler. Var faktisk med han til Flekkefjord på fabrikken ved ett par anledninger. Har vurdert å bytte den ut til en noe nyere båt, men selvsagt blir det da en Draco!!

Redigert av CSR (see edit history)

Familien vart einige om (det vil sei eg og stefaren min) at vi trengte ein båt. No hadde han gått eit halvt år uten og kjente suget etter å komme seg på fjorden. Derfor gjekk vi for ca. 2mnd sia til innkjøp av ein Draco 25 FlyFish. Den minste flybridge båten her i havna i vertfall :smiley: Fekk tatt nokon turar før den vart satt på land. Er litt jobb på den, men absolutt eit lovande "prosjekt"! :flag:

Kæptn båtløs...

• 6 måneder senere...

Jeg har en Draco 1800 DayCab 1986 modell med en 170 hk mercruiser motor. Meget sjødyktig og fin båt. Men merker at det kunne vært greit med en båt som var litt større.

Draco er helt supre båter som både er morsomme å kjøre og samtidig praktiske! Draco er båter som aldri kommer til å gå av mote!

Mvh Jonas

Har en -86 2000 DC som jeg har planer om å pusse opp, og da med puter i samme stil som du har. Foreløpig har jeg ingen erfaring med sjøegenskaper eller annet, men synes som du at båtene i allefall tar seg godt ut. Er det du som har pusset opp din båt, og hvem har trukket om putene? Vet du pris på dette med det stoffet du har?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...