Jump to content

hjelp til leiting av pære til lanterne

Glenners

Recommended Posts

jeg må ha ei pæra i topp lantærna mi, sia jeg har den framme på båten vil jeg ha ei på 5w sia jeg får den mitt i fleisen når det er skjømt ute.

Har pr i dag ei 15watt og den lyser opp hele fjorn, får ei 10w snart mei vil helst ha 5w.

Jeg finner ikke ei dobbelpola (sånn som tar inn strøm under og ikke på sia) i 5w , bare 10w.

Er det noen som har sett ei slik i 5w noen plass.

15-16 fot båt av nyere alder kjøpes.

Den er ikke for at jeg skal vises , den er kun montert for å få et stag til GPS antenna , og det ser litt kokko ut når den ikke er i bruk, har jo side lys på båten da.

blir nok nøtt til å lage en skjermin inne i glasse på den.

det er faktisk denne:

http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q...508085;c:101206

15-16 fot båt av nyere alder kjøpes.

Den er ikke for at jeg skal vises , .....

Det er mulig at jeg misforstår deg; men lanternen er jo nettopp for at du, dvs båten din, skal kunne oppdages av andre . . . .

Hvis du bare går med sidelanterner og eventuelt akterlanteren vil du oppfattes av andre som en seilbåt!

blir nok nøtt til å lage en skjermin inne i glasse på den.

Skjerm inne i glasset?

Slik at den ikke lyser akterover mener du?

Da vil du i verste fall ikke være synlig for de som innhenter deg - og det kan være temmelig skummelt.

Den lanternen er oppgitt som "Ankerlanterne", dvs at den er rundtlysende. På en så liten båt som din har du anledning til å bruke denne som kombinert topp/akter-lanterne, men da må du selvfølgelig ikke blende av lyset i noen retning....

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...