nimbuster Startet 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 23.Desember.2009 Noen som har prøvd dette? Gps tracker for bil båt mc mv kun kr 990,- + oppkravsgebyr veil pris kr 4990,- Følg med på satelittkart på din pc hvor ditt kjøretøy hele tiden befinner seg Komplett pakke Gratis i bruk lett å montere Rabatt på forsikringen Be om brosjyre eller bli kontaktet av selger. send en mail til: smartsecur@gmail.com Sitér dette innlegget Link to post
Draco17 Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Noe skeptisk til den. Et firma som bruker gmail adresse? Ok, under tvil kan man jo regne med at de vil spare penger. Men, i tillegg er det vel en skrivefeil? Secure skrives jo ikke uten "e" til slutt. Første råd til folk som vil handle via internet: Ser det ut som det er for godt til å være sant, er det som regel det. Vet ikke hvor du fant denne annonsen, men hvis du googler "Finn" og "svindel" eller "svindelannonser" skjønner du hva jeg er inne på over her. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 23.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Faktisk tikket den inn på min e-postadresse på jobben, uten at jeg vet hvorfor. Er vel en privatperson som prøver å selge noe hjemmefra. Utrolig hva man kan tillate seg å sette av førpris? Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Et søk på adressen sendte meg hit. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 23.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Hva betyr det BAN? Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Hva betyr det BAN? Det betyr vel at det ikke er et firma i nærområdet som står bak. Et søk på en adresse burde gitt noe mer en dette. Vet ikke om siden jeg fikk opp har noe med saken å gjøre, men det var det eneste jeg fant. Mitt råd er å ikke svare. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Det betyr vel at det ikke er et firma i nærområdet som står bak. Et søk på en adresse burde gitt noe mer en dette. Vet ikke om siden jeg fikk opp har noe med saken å gjøre, men det var det eneste jeg fant. Det er neppe en kineser som har skrevet den norske teksten i mailen som siteres. Google-søk på mailadresser er for øvrig nesten alltid dømt til å mislykkes, da ingen med vettet i behold publiserer sin mailadresse i klartekst på nettet. Det er å be om at mailboksen oversvømmes av søppelmail. Sammenhengen mellom Kina-siden og mailadressen er i dette tilfellet ordet smartsecur som er nicket til selgeren på gmail.com og som også forekommer på Kina-siden som del av en webadresse. Mitt råd er å ikke svare. Det er et generelt godt råd å slette på direkten all mail fra personer/firmaer som du ikke kjenner og som du ellers ikke har vært i kontakt med eller har bedt om respons fra. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
nimbuster Svart 23.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Generelt er det et godt råd...men nå var ikke dette et vedlegg eller en webadresse, men en mailadresse. Likevel, unngå å sende msail til den adressen! Denne tråden er nettopp til for å sette mer fokus på spam/søppelpost, og det å være varsom med å respondere på for gode tilbud frs ukjente du ikke har hatt noe med å gjøre. Hvis du ikke vet hvem mailen eller henvendelsen kommer fra, så trenger du heller ikke vite det. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Hvis du ikke vet hvem mailen eller henvendelsen kommer fra, så trenger du heller ikke vite det. Det synes ikke jeg er noen god regel. Hiver du et brev hvor du ikke kjenner avsender? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Hiver du et brev hvor du ikke kjenner avsender? Det er noen små forskjeller på mail og brevpost: 1. man kan reservere seg mot uadressert reklame i postkassen, og kostnadene med å sende adressert post er så store at det i praksis er et forsvinnende lite problem. Dessuten kan man også reervere seg mot adressert post fra firmaer man aldri har hatt noe kundeforhold til. Man risikerer ikke verken adressert eller uadressert brevpost fra kilder som ikke er underlagt seriøse lands lovgivning. 2. kostnadene med å sende epost er tilnærmet lik null, og søppelmail er derfor et betydelig problem på tross av lovgivning og tilhørende grunnlag for kraftige straffereaksjoner i de fleste land med seriøs lovgivning på området. Men det er jo likevel lov å bruke hodet, det er kanskje det beste rådet som kan gis... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
rolk Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Jeg bruker denne. http://www.findmespot.eu/ Den er innkjøpt til fastlandsbruk, men fungerer utmerket på sjø også. Den har litt begrensninger for å kunne sende nødmelding. Antenna må se himmelen. Bør vel ikke forveksles med en skikkelig nødpeilesender for sjø. Når jeg er ute på sjøen så kan venner og famile følge meg via internett, supert. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 24.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Det synes ikke jeg er noen god regel.Hiver du et brev hvor du ikke kjenner avsender? ? Nå var det ikke brev i postkassen...du vet slike brev som postmannen har kommet med og puttet ned i din postkasse jeg tenkte på, men elektronisk post. Skal prøve å omformulere meg litt...for jeg sa at dersom du får en e-post med invitasjon til å svare eller sende en e-post til en oppgitt e-postadresse, og du ikke kjenner avsenderen...så bør du tenke deg om mer enn to ganger før du svarer. Slett heller den e-posten... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.