EiSvIn Startet 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 23.Desember.2009 Godtfolk, god jul! Nå har solen atter snudd, og vi går mot lysere tider igjen. Og det føles ganske bra egentlig. Men jeg sitter nå her på jobben og filosoferer litt over seiling. Det er nemlig en større og større del av meg som heller mot denne formen for forflyttning. Men problemet mitt ligger i at jeg ikke har noen båt å bruke til dette, og ei plass til å oppbevare noen. Så da ser jeg for meg følgende scenarioer: 1. Etter litt snoking på nett så har jeg sett at det finnes en del oppblåsbare seilbåter. Noen av dem er ganske fine, men de er også svært dyre. Det finnes også en del seilrigger som er tilpasset andre oppblåsbare båter, jeg har i og for seg en liggende (en knøttliten en) men jeg ser for meg at det er ganske mye motstand i en gummibåt og heller lite retningsstabilitet. Så om det blir den store seilopplevelsen? Tja.. Noen finnes her: http://sailboatstogo.com/ 2. Vi har jo en With 10 fot hengende etter "moderbåten" uansett, det burde jo finnes en mulighet for å seilrigge denne også. Men med litt av samme problemene som det er på gummibåtene, det er jo ikke akkurat seil den er konstruert for heller. 3. Seilbrett. Sikkert moro, men kun en om gangen og ikke akkurat sitte ned og nyte kveldsbrisen med en taustump i hånden. Men må jo gjerne seile litt mer aktivt, og gjerne være iført våtdrakt og slikt. Så det er kanskje ikke helt hva jeg er på jakt etter. Er det noen av dere som har erfaringer som kan deles, eller som har andre tanker om hvordan dette kan løses? Jeg er ikke ute etter regattaopplevelse, jeg vil bare drive avgårde med vinden, helst uten for mye kostnader og plasskrav. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Kanskje du kunne ha byttet ut With'n med en Walker Bay, hvis du allikevel skal ha med deg en jolle? Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
2nd Trikker'n Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Metzler hadde i sin tid seilrigg til flere av sine gummibåter. Svingbart "kjøl" (hva heter et senterbord som sitter på siden) på begge sider. Virkelig morsomme å seile. En With 10 kan også også rigges for seil, men problemet er og blir et senterbord. Så sant du ikke bare vil lense unna. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 23.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2009 Hvis du bare vil ut å seile, møt opp i den lokale Seilforening rett i forkant av Tirsdags-, eller Onsdagsregatta. Snakk med folk som eier seilbåtene. Det er alltid noen som trenger mannskap. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Ask Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Selg "moderbåten" og kjøp seglbåt. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Hvis du bor i nærheten av indre Oslofjord så kan du melde deg inn i Andungeklubben og seile så mye du vil for et par hundrelapper i året. Andungemiljøet er meget aktivt og båten er både for nybegynnere og erfarne regattaseilere. På Børsholmen i Asker er det ca 10 andunger ledige for utlån. http://www.andunge.no/website.aspx?displayid=1252 BÅTEN Andunger er tremanns kjølbåter. Har du aldri seilt før, er dette en grei begynnerbåt, men den er teknisk utfordrende nok til at mange av landets beste seilere stiller opp i Andunge-NM hvert år. Asker Seilforening har båter til leie til turbruk eller deltakelse i foreningens tirsdagsregatta forutsatt at du er medlem av foreningen. Det finnes en rekke Andungemiljøer rundt Oslofjorden. (Her legges det inn mer stoff i løpet av uken.) Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 25.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2009 Tja, salg av moderbåten er ikke aktuelt ennå i hvert fall, men jeg fant disse på nettet: http://www.luftkajakk.no/minicat/minicat.htm Noen som har noen erfaringer eller tanker om disse? De er jo dyre nok, men er vel kanskje noe i retningen jeg ser etter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.