Jump to content

carat 7400, erfaringer?

:båt1

Recommended Posts

Hei!

Har hatt Carat 7400 m 55 HK Yanmar TD. Marset på 11 knop, toppfart 13 knop. Ikke behov for trimplan (noe som er en fordel). 66 HK er vel maks. båten "tåler". Gikk bra i sjøen, antas som andre halvplanere. Stikkøye på bb side. Ikke ståhøyde i cabinen, men ca 170 cm på det høyeste, dvs. ved trappen opp til cockpit. U-sofa (som kan gjøres om til køye for tre). Her er det bare ca 150 cm høyde.

Jeg hadde kalesje (ståhøyde), men Carat 7400 ble også levert med HT og bakvegg.

Redigert av Zach (see edit history)

Har ei brosjyre liggende. Kanskje ikke bakvegg, men mener å ha sett en med bakvegg (kan evt. ha vært hjemmelaget?). I alle fall HT.

Lengde: 740 cm, 800 med "baugspyd" og badeplattform.

Bredde: 270

Vekt: 2000 kg

Dyptgående: 75

Dieseltank: 150 liter (plast)

Vanntank: 100 liter (plast)

Septik: 55 liter (plast) automatisk tømming

Send meg en IM med navn/adresse, og jeg sender brosjyren i posten om du er interessert.

Vurderte selv denne båttypen for noen år siden - vær klar over at det ble foretatt en "modellendring" rund 1988 - hele båtene ble "hevet en bordgang" slik at det på nyere båter enn 88 er ståhøyde inne i kabinen + rekkene bak blir høyere - spesiellt rekkene bak oppleves for lave av mange som har den "gamle" modellen. Yanmar på 55/66/77 er alle meget gode motoralternativer i denne båten - og med normalt vedlikehold ser disse motorene fortsatt ut som nye. Men på markedet finnes også en del båter med buck instalasjon (turbosak på 48 hk) - ville vært noe mer skeptisk til disse????

Hmmmm...mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men er Nidelv 25 classic arvtager for Scand 25 classic?

Nidelv 25 Classic er en Joda 7500, konstruert i 1979, og still going strong.

Det er den beste 25 fots snekka.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...