fuskefanten Startet 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 24.Desember.2009 En dårlig start på julefeiringen for denne båteieren!: http://www.aftenbladet.no/lokalt/1134145/S...baaten_din.html Har medlidenhet Er nok flere som bør ta en ekstra sjekk nå som det blir mildere og "tø-vær". Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 (redigert) Var i båthavna i Hillevågsvannet i formiddag....mange båter tynget av mye snø og enda tynger blir de nok når de regn og sluddbygene som er meldt til natta kommer . Redigert 24.Desember.2009 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Tung snø her hos oss også. Har akkurat vært oppe i havna og måket ren Yamarinen. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Greit å ha båten i hagen på julaften. Skal vi tro varselet på www.vindkast.no skal det komme mye snø i kveld... Av erfaring har denne siden bedre varsel enn yr.no.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hafrsfjord Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 (redigert) Hmmm...? Vindkast Tananger: http://84.234.144.5/ Varsel: Skyet om kvelden, overgang til stort sett skyet til skyet etter midnatt. En miks av regn og sludd sannsynlig om kvelden, deretter en liten sjanse for en miks av snø og regn etter midnatt. Min: 0°, men stigende temperatur etter midnatt. Følt temperatur (i vinden) fallende til -8. Vind sørøst omkring 11 m/s, vindkast til 14 m/s, om kvelden, overgang til 8 m/s, vindkast til 11 m/s, etter midnatt. Sjanse for nedbør 60 %. Nedbør (smeltet) stort sett omkring 5 mm. Snø i alt omtrent 2 cm. Redigert 24.Desember.2009 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fuskefanten Svart 24.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Ja, skikkelig godt norsk møkkavær nå. Nå har det gått fra regn til snø igjen Holder på å manne opp arbeidslyst til å gå ut og måke. En båt på henger hjemme, og en ved kai på hytta. Håper lensepumpa takler væromslagene Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Hmmm...? Ok.. varselet for i ettermiddag da... Varsel: Tett skydekke. Snow . Maks: 2°. Vind øst omkring 7 m/s, vindkast til 12 m/s. Sjanse for nedbør 60 %. Nedbør (smeltet) stort sett mellom 20 og 30 mm. Snø i alt 15 til 20 cm. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Bartesam Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Var og skuffet av presenningen for et par timer siden, og satte på batteriladeren slik at batteriene ikke fryser Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
olpi Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 .............. og satte på batteriladeren slik at batteriene ikke fryser Dårlig ladetilstand på dem da eller? Oppladede batterier fryser normalt ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 God jul! Dro fra Stavanger på lillejulaften og er nysgjerring på om det er kommet mye sne i Stavanger siden da. Noen fra området som kan gi en liten oppdatering? Er ikke så veldig bekymret da jeg har lagt på ekstra presenning og støttet opp kalesjen med lekter. Men er nysgjerrig på hva jeg har i vente når jeg kommer hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Bare kommet litt snødryss etter lille julaften ( i natt ), har vel helst vert litt regn og plussgrader de siste dagene. Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Mange takk for oppdateringen. Har kommet ned ca. 10 cm sne bare i natt, i Lyngdal. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Her i Lørenskog har det kommet mye i natt. Føyka en del - så det fordeler seg litt ujevnt. På gårdsplassen var det jevnt 50 cm, så snøfreseren fikk jobbet en del. Men veien er ikke brøytet ennå, så foreløpig kommer vi oss ikke noe sted - planen var en tur til sørlandet. Så da rakk jeg en tur på baatplassen mens jeg venter på brøytebilen Når den kommer må jeg vel ut igjen - regner med en solid brøytekant. Båten står på Nærsnes, så jeg er litt bekymret over den. Får ikke kikket til den før etter nyåret - så om noen har en oppdatering fra Nærnes... Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Ser en båt i marinaen har fått knekt en stang, og kalesjen har kolapset. Var under 5cm snø på den. Men med mildvær, og regn blir selv noen få cm snø blytungt. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Teza Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Ser det er mange som er flink til å fjerne sne fra båtene sine, men det burde kanskje vært flere? Ligger nok sne på båtene i Stavanger til at det er verd å ta turen innom havnen. Advarer dog mot glatte brygger og skipshunden min bekrefter at badetemperaturen ikke er helt optimal enda! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Med den kulda vi har nå er heldigvis snøen lett og fin. Nesten nok å slippe en fjert så er e'n vekk. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Jeg var senest i dag innom båten å banket av snø av presseningen. Var litt gitt, men ikke noe fare. Har skikkelig V vinkel og høyt stativ, så mye raser, men ikke alt dessverre. :) Beste av alt er at alt stod bra til, bare samlet seg endel støv og bøss så jeg, så må nok frem med vaskekluten så snart varmen kommer.. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
2nd Trikker'n Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Så en i Son forrige helg. Det er for sent for det stativet. Sitér dette innlegget Link to post
camo Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 vinterstemning på sotra . Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Vi skriver 4.mai! og nå laver det ned med tung snø i Oslo! Flere cm. har lagt seg i hagen, og på båtene i havna. Dette må vel kalles ekstremvær Pass på alle dere som har tatt av presenninger, kalesjer o.l. på land og på vann, og trodd at våren har kommet Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.