Jump to content

Er det noen som kjenner til 98 mod Bayliner 3058

VIP

Recommended Posts

Det første innlegget mitt ble stoppet p.g.a at jeg ikke hadde fulgt regler for utforming av tittel

Ser at det har vert såpass mange innom at jeg prøver igjenn

Trophy rakk å svare og kom med noen greie linker

Det jeg egentlig er ute etter er tegninger og om det flyter noen båter av akkurat denne typen i norge

Redigert av Eastvood (see edit history)

Hei, jeg vurderte en tid en 1991 Bayliner 3058 og søkte en del informasjon om disse på nettet.

Den jeg vurderte var denne:

57_-1385833787.jpg

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18183657

Det jeg leste meg til på div. amerikanske forum var at dette var en båt som fra designer sitt ståsted var tiltenkt med enkel motorinstallasjon ( 7,4 liter V8) men at Bayliner også hadde valgt dobbelinnstallasjon og at disse var kjent for ekstremt trange motorrom. Båten er relativt lettplanende og har liten planingsterskel med enkel innstallasjon.

Den første utgaven ble på disse forum omtalt som en meget bra båt mens 1993 modellen ble omtalt som en mindre vellykket utgave og ble produsert i et begrenset antall grunnet lave salgstall. Designet falt visstnok ikke i smak i det amerikanske markedet. Den har et noe spesielt utsende forfra som du sikkert er kjent med. Om dette stemmer vet jeg ikke men det ble nå omtalt i et par tråder jeg fant dengang.

1993 modell:

96187440_1thumb_550x410.jpg

http://www.boattrader.com/listing/1993-Bay...a-3058-96187440

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Enig at 91 modellen har noe finere linjer.

Jeg valgte 93 mod for den har større uteplass.

Fikk og plass til en 315 hk Yanmar.Har og lakkert skroget på nytt og fått vekk den grønn stripen

Har og montert targa bøyle.Hele båten kom seg litt da

Hvilken fart får du og hvilken type propeller bruker du

Skulle gjerne hatt en fabrikk tegning av denne båten

Det ble ikke handel på meg og jeg er fremdeles på båtjakt, den aktuelle båten hadde 2x Steyr 164 på 163 HK hver og gjorde ca 28 knop.

Båten bar preg av manglende vedlikehold og motorinstallasjonen så ut til å være amatørmessig utført så jeg valgte å stå over den.

Kikker nå på alt fra Sun 33 til Riviera 925, NB 840 Fly til Apollo 3001.

Du sier at 1993 modellen har større uteplass betyr det at mottorrom er større enn på den gamle modellen?

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Båten hadde veldig lavt rekkverk.

Laget høyere rekkverk av rørene til bimini toppen.

Ombygde luker til maskinrom

spa50760.jpg

Ikke så godt bilde,men grønn stripen er ivertfall borte.

spa50741.jpg

Tenkte jeg skulle legg inn noen bilder,men jeg gjør sikkert one galt.Får det ivertfall ikke til

forlenget_hekk.jpg

Jeg måtte forlenge hekken litt for å få plass til motoren

Skar ut motorens bredde og høyde i hekken som er 70mm tykk.

La på en alu plate på 22mm utvendig som er vart festet med gjennomgangsbolter. plastet og pålagt gelcoat.Dette vart gjort av fagfolk.Samme som satte inn motor.Hengte på et nytt Bravo 2X drev.Importert fra USA

Resultatet vart veldig bra.

Fikk da god plass i forkant av viftereimen.

Alternativet var å ta ut tanken

Redigert av Eastvood (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...