VIP Startet 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Desember.2009 (redigert) Det første innlegget mitt ble stoppet p.g.a at jeg ikke hadde fulgt regler for utforming av tittel Ser at det har vert såpass mange innom at jeg prøver igjenn Trophy rakk å svare og kom med noen greie linker Det jeg egentlig er ute etter er tegninger og om det flyter noen båter av akkurat denne typen i norge Redigert 26.Desember.2009 av Eastvood (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Bayliner 3058 var produsert fra 91-94 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
VIP Svart 26.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 (redigert) Det skal vere 1993 ikke 98 som det står i innledningen Mener bestemt denne modellen som jeg har vart forandret i 1993 med samme type betegnelse.Den har i tillgg navnet Ciera. Alle Ciera modellene til Bayliner hadde en grønn stripe i Skroget Her er det snakk om to ganske ulike modeller Redigert 26.Desember.2009 av Eastvood (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 93 modellen hadde grønn stripe ja, men 3058'n var endret en del på utseendet også, blandt annet mye større sidevinduer Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
VIP Svart 26.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Hei Ja det er riktig. Større vindu og større utplass.Toalett foran og bysse oppe i salong. Det er den typen jeg er ute etter tenginger av Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 (redigert) Hei, jeg vurderte en tid en 1991 Bayliner 3058 og søkte en del informasjon om disse på nettet. Den jeg vurderte var denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18183657 Det jeg leste meg til på div. amerikanske forum var at dette var en båt som fra designer sitt ståsted var tiltenkt med enkel motorinstallasjon ( 7,4 liter V8) men at Bayliner også hadde valgt dobbelinnstallasjon og at disse var kjent for ekstremt trange motorrom. Båten er relativt lettplanende og har liten planingsterskel med enkel innstallasjon. Den første utgaven ble på disse forum omtalt som en meget bra båt mens 1993 modellen ble omtalt som en mindre vellykket utgave og ble produsert i et begrenset antall grunnet lave salgstall. Designet falt visstnok ikke i smak i det amerikanske markedet. Den har et noe spesielt utsende forfra som du sikkert er kjent med. Om dette stemmer vet jeg ikke men det ble nå omtalt i et par tråder jeg fant dengang. 1993 modell: http://www.boattrader.com/listing/1993-Bay...a-3058-96187440 Redigert 26.Desember.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
VIP Svart 27.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2009 Enig at 91 modellen har noe finere linjer. Jeg valgte 93 mod for den har større uteplass. Fikk og plass til en 315 hk Yanmar.Har og lakkert skroget på nytt og fått vekk den grønn stripen Har og montert targa bøyle.Hele båten kom seg litt da Hvilken fart får du og hvilken type propeller bruker du Skulle gjerne hatt en fabrikk tegning av denne båten Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 27.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2009 (redigert) Det ble ikke handel på meg og jeg er fremdeles på båtjakt, den aktuelle båten hadde 2x Steyr 164 på 163 HK hver og gjorde ca 28 knop. Båten bar preg av manglende vedlikehold og motorinstallasjonen så ut til å være amatørmessig utført så jeg valgte å stå over den. Kikker nå på alt fra Sun 33 til Riviera 925, NB 840 Fly til Apollo 3001. Du sier at 1993 modellen har større uteplass betyr det at mottorrom er større enn på den gamle modellen? Redigert 27.Desember.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Trophy Svart 27.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2009 Vi må få se bilder av oppgraderingene dine Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
VIP Svart 27.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2009 (redigert) Båten hadde veldig lavt rekkverk. Laget høyere rekkverk av rørene til bimini toppen. Ombygde luker til maskinrom Ikke så godt bilde,men grønn stripen er ivertfall borte. Tenkte jeg skulle legg inn noen bilder,men jeg gjør sikkert one galt.Får det ivertfall ikke til Jeg måtte forlenge hekken litt for å få plass til motoren Skar ut motorens bredde og høyde i hekken som er 70mm tykk. La på en alu plate på 22mm utvendig som er vart festet med gjennomgangsbolter. plastet og pålagt gelcoat.Dette vart gjort av fagfolk.Samme som satte inn motor.Hengte på et nytt Bravo 2X drev.Importert fra USA Resultatet vart veldig bra. Fikk da god plass i forkant av viftereimen. Alternativet var å ta ut tanken Redigert 27.Desember.2009 av Eastvood (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.