Jump to content

Trenger hjelp til å finne røff skjærgårdsjeep

BAN

Recommended Posts

Fikk akutt anfall av trefotsyke tidligere i dag. :headbang:

Ser nå etter en større og tøffere jeep en det jeg har. Har merket meg Finnmaster 60 CC. Designmessig er den perfekt for meg.

Det jeg ser etter er følgende:

Må tåle litt bølger. Gjerne så myk og tørr som mulig

Minst mulig dilldall rundt om i båten. Skal brukes til fiske.

Stor fart. Gjerne mer en 45 knop.

Må helst ikke koste mer en 300.000 ny. Da kommer prisen ned på mitt nivå brukt.

Yamaha, Suzuki eller Evinrude, da jeg har forhandlere i nærheten.

Den må være pen. Allt for mange stygge båter... :nonod:

Er et noen som har gode forslag?

Yamarin 61CC fikk vel følgende omtale: "Ett av de beste skrogene vi har testet". Og gjør bra fart med i forhold til motorstørrelser (115 / 150). Ulempen er vel at de er så nye på markedet at bruktutvalget er meget begrenset. Fordelen er at de har topp motorer (Yamaha).

Kan du klare deg med en noe mindre båt, ser også Yamarin 56 CC/SC (synes SC ser greiest ut) veldig bra ut. Og disse finnes det en del av brukt, til en rimeligere penge. Hvis du går inn på yamarin.com, finnes det videoer av disse modellene, går VELDIG fint i sjøen! Kanskje noe små mtp 3-fot syken fra Bella`en din, men til fiske må de være midt i blinken :cheers:

Tror ikke Yamarin 56 CC/SC vil bote på 3 fotsyken...

Har tenkt å bruke litt tid på å få en perfekt båt. Bellaen er jo helt grei, men litt liten. Merkes godt når to tungvektere skal fiske samtidig. Bellaen tåler ganske mye motsjø, men har ikke nok sidestabilitet. Kan ikke dra så veldig langt ut på åpent hav uten å ha finlest værvarslet.

Skal du ha en skjærgårdsjeep som er tøff, solid, tåler me juling og ikke utstyrt med mye unødvendig leamikk så velger du en Whiteshark, f.eks en nyere pent brukt 205! Ingen nøyaktig slike til salgs på Finn i øyeblikket, men de dukker nok opp når dagene blir lengre og i mellomtiden får du uansett et visst inntrykk av båttypen ved å kikke på de Whitesharkene som er til salgs i øyeblikket.

Har selv hatt en av modellen 175 (17,5 fot) i åtte sesonger og tøffere båt får du ikke, etter mitt syn.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Begge båtene du sikter til var selvbygg!

Den som revnet i Stjørnfjorden var det umulig å finne opprinnelsen til, men mulig lagd på Frøya.

De selvbygde er ikke CE-merket!

Revner pga bruddanvisninger i glassfiberen, dette fordi folk slurver i støpeprosessen!

De fabrikkbygde hos Matrixboats er skikkelige solide båter, min har blitt skikkelig testet i røft farvann, ikke en skramme!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...