Jump to content

Noen som vet hvem jeg kan kontakte for båtplass i Hirtshals

Sealine37

Recommended Posts

Jeg skal hente hjem nykjøpt båt som blir overlevert i Hirtshals nå i januar. Hvis været ikke er på min side så bør jeg jo ha midlertidig båtplass i tilfelle jeg må utsette overfarten.

I verste fall kan det jo hende at jeg må legge i fra meg båten og gjøre ett nytt forsøk senere. Kanskje Hirtshals er ett feil valg når det gjelder å finne plass for en lystbåt?

Håper noen her inne vet litt om muligheter eller har erfaring med tilsvarende problemstilling og hvem som eventuellt kan kontaktes.

Gratulerer med ny båt! Hva har du kjøpt?

Du kan jo høre med disse her i Fredrikshavn

Skal selv seile båt fra Danmark til Bergen i påske.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Sealine F37 er jo en fantastisk båt som tåler sikker en del sjø. Men januar over Skagerrak kan være litt skummelt uansett. Jeg venter til påske. Har kjøpt seilbåt - og da tar det jo noen dager mer enn med din..l.

Fant denne Marina i Hirtshals.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Jeg kjenner ikke båthavnen i Hirtshals, men på denne tiden av året er der sikkert ledige plasser.

Har gått fra Egersund til Thyborøn flere ganger, og det er helt greit i fint vær. Det er lite havnemuligheter nord for Hirtshals før du kommer til Skagen, og da må du rundt tuppen og inn fra øst. Det innebærer at du fra Hirtshals har en relativt lang og svært eksponert rute inn til

Vi lå i Fredrikshavn i sommer. Der er en meget god gjestehavn som det sikkert går an å få kontakt med på denne årstiden også. Fra Fredrikshavn har du flere muligheter hvis du får dårlig vær, du kan gå inn til Skagen, og du kan legge kursen lenger mot øst (Norgeskysten eller i verste fall Sverige) og så ta resten av turen langs kysten.

Jeg ville nok (om mulig) ha revurdert det leveringsstedet.

Laholm

Jeg kjenner ikke båthavnen i Hirtshals, men på denne tiden av året er der sikkert ledige plasser.

Har gått fra Egersund til Thyborøn flere ganger, og det er helt greit i fint vær. Det er lite havnemuligheter nord for Hirtshals før du kommer til Skagen, og da må du rundt tuppen og inn fra øst. Det innebærer at du fra Hirtshals har en relativt lang og svært eksponert rute inn til

Vi lå i Fredrikshavn i sommer. Der er en meget god gjestehavn som det sikkert går an å få kontakt med på denne årstiden også. Fra Fredrikshavn har du flere muligheter hvis du får dårlig vær, du kan gå inn til Skagen, og du kan legge kursen lenger mot øst (Norgeskysten eller i verste fall Sverige) og så ta resten av turen langs kysten.

Jeg ville nok (om mulig) ha revurdert det leveringsstedet.

Jeg er enig med deg i at Fredrikshavn gir flere muligheter i tilfelle været ikke viser seg fra sin beste side. Jeg har fortsatt muligheter til å endre leveringshavn....tror jeg da.

Var inne å kikket på hjemmesiden til marinanen i Fredrikshavn og den så jo ut ttil å ha en god del plasser. Jeg må nok gå i tenkeboksen nok en gang............ :flag_da:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...