Jump to content

GPS tracker kjøpt i Norge - krav til språk på brukerveiledning

ut mot havet

Recommended Posts

God jul til alle på forumet, blandt julegåvene i år dukka det opp ein GPS tracker, dette ser ut til å kunne vere ein nyttig ting dersom eg hadde forstått korleis den fungerer, eller heller korleis eg skal få den til å fungere.

Problemet er at brukarveiledning er på Engelsk og det er ikkje mi sterke side når det vert for teknisk. Mitt spørsmål er følgande: Er det krav til brukarveiledning på eit nordisk språk på varer solgt i Norge? Eg meiner å ha lest ein plass at så er tilfelle.

Nokon som har meining om dette? :flag:

Det er krav om bruksanvisning på skandinavisk på alt som selges i Norge ja, men hvis det er en gave er er det mulig at den ikke er kjøpt her? Søk på nettet ev, spør her på forumet?

Men norske bruksanvisninger er dessverre ofte forferdelige dårlige, gjerne oversatt av noen som ikke har peiling som gjøre at det av og til blir direkte misvisende, i beste fall komisk. Dessuten ofte en meget kort og dårlig med uleselige figurer, bare for å oppfylle kravet.

Redigert av Krimart (see edit history)
  • 2 måneder senere...

Alle våre trackere kan leveres med enten engelsk eller dansk bruksanvisning. Dansk er vel greit å forstå for flesteparten skulle man tro. Det er til info sendt melding til "ut mot havet" om at det bare er å sende oss e-post eller slå på tråden så sender vi dansk versjon.

Mvh Gøran i AB Teknikk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...