Jump to content

Tromsø havn - Redningsselskapet

pekkaa

Recommended Posts

:smash: Tromsø er den eneste havnen langs norskekysten hvor Redningsselskapet må betale full avgift ved landligge. Rundt 60.000,- kroner har de betalt i året, for å kunne ligge i beredskap i Tromsø havn.

Alf Olsen som sitter i det kommunale styret for Kystpartiet, kjemper på Redningselskapets side. Til Bladet Tromsø sier han at det nå er håp om at flertallet i havnestyret sier ja til fritak, når saken skal opp i møte over ferien.:nonod:

:flag: GOKK PÅ SITT BESTE ? :flag:

60' lapper !!!!!!!!

Hvor mange medlemmer må til for å dekke dette ???

Og dette i en region som RS har mye å tilføre yrkesflåten !!

:smash::nonod::flag:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Og dette i en region som RS har mye å tilføre yrkesflåten !! :smash::nonod::flag:

Jeg mener å huske fra min tid i Redningsselskapet (og det er over 10 år siden) at det var ikke mange kronene som fiskebåtrederne bidro med til Redningselskapet, i alle fall ikke i forhold til de inntektene som kommer fra fritidsbåtmedlemmene, men det kan nok Ingvar svare bedre på.

Hilsen Syvert  :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Alf Olsen som sitter i det kommunale styret for Kystpartiet, kjemper på Redningselskapets side. Til Bladet Tromsø sier han at det nå er håp om at flertallet i havnestyret sier ja til fritak, når saken skal opp i møte over ferien.

Tragisk. Får håpe at de tar til vettet etter en sommerferie.

Har selv en Redningsskøyte i vår båthavn og tanken på å kreve avgift av den har aldri vært noe tema, selv ikke i våre villeste fantasier.

Jeg mener å huske fra min tid i Redningsselskapet (og det er over 10 år siden) at det var ikke mange kronene som fiskebåtrederne bidro med til Redningselskapet, i alle fall ikke i forhold til de inntektene som kommer fra fritidsbåtmedlemmene, men det kan nok Ingvar svare bedre på.

Hilsen Syvert  :smash:

Tenkte ikke så mye på inntektene yrkesflåten gir RS, men vilken tjenester RS gir disse..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...