Jump to content

Noen som skal seile nyttårseilasen i Stavanger 2010?

ravddo

Recommended Posts

Melges 24 er en bra allround båt!

Jeg pleier å seile med Frode/Gaute Johannessen når jeg er vestover. Jeg får se hvilken båt det blir i år, jeg tror han har båten på land. Men seiling blir det!

Hadde trodd det var flere BP medlemmer fra Rogaland som hadde tengt å seile regatta eller å seile i turklassen og ta med seg det sosiale etterpå!

Her i sør er isen tykk i båthavnene.

Med minus 10 grader i luften er jeg glad jeg ikke har lovet å være mannskap på noen regatta.. :wflag:

Du har jo egen skute i distriktet så du kan jo seile selv som skipper :wink:

Fra spøk til alvor. Hvis det blir minus 10 grader er det stort sett sol og lite vind. Verre med +2 og kuling. Men det har vi også seilt i og det gikk helt fint det og. Fins som kjent ikke dårlig vær bare dårlig klær!

• 2 uker senere...

Da var regattaen over. Kaldt om morgenen i Sandnes med -12 grader. Men fint på sjøen der ivertfall ingen ombord hos oss frøs. 28 båter påmeldt, 26 startende. Jeg seilte en Bavaria 46cr og vi ble vel tunge i den lette vinden. I en og en halv time ble vi mere eller ndre liggende og drive uten styring.

Men båtsesongen er i gang.

Tradisjonen tro seilte flere båter ut til Kvitsøy for overnattingstur etter premieutdeling. Ryktene sier at det var rundt 10 båter og mellom 30-50 personer der ute lørdags kveld. Blir nok en skikkelig fest!

155 seilere trosset kulden i Stavanger. Dette innlegget fant jeg på Seilas sin nettside. Synes det er rart at verken Stavanger Aftenblad eller Rogaland Avis har skrevet noe om seilasen. De synes å konsentrere seg mest på skøyting.

Var flott å se på Byfjorden i dag - strålende sol og mange seilbåter! :sailing:

Redigert av submiss (see edit history)

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

• 11 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...