fernanda Startet 27.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 27.Desember.2009 Tenkte det kunne være artig å legge ut noen vinterbilder av båter nå som snøen for alvor har kommet. Dette er fra Tønsberg, 25.des 2009 Den ble måket samme dagen jeg tok bildene... Fortsatt god vinter.... Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Hansi Svart 27.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2009 (redigert) Tatt i går før måking i Langesund. Redigert 27.Desember.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Snø er fint og se på bilder... men det er også alt.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
M/S Bastard Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Dette er fra det første store snøfallet nå før Jul Sitér dette innlegget Link to post
Blom'en Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Båtene skal jo brukes om vnteren og... Rongesundet mandag ettermiddag 28/12-09 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 (redigert) Snø er fint og se på bilder... men det er også alt.. Helt enig! I min barndom da jeg jeg som ekta Siddis bodde hjemme i Stavanger (snart på tide å flytte hjem, kunne jeg bare få båtplass der), hadde vi kanskje sne et par timer en fredags ettermiddag i desember. Og det var mer enn nok! Og ikke var det et drøss av kuldegrader heller som her på Skjetten der det nå er ÷16,8oC! Og på torsdag er det meldt ÷24oC Lars H. Redigert 28.Desember.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hallais Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 I min barndom da jeg jeg som ekta Siddis bodde hjemme i Stavanger (snart på tide å flytte hjem, kunne jeg bare få båtplass der).... Vi har vinter her også, men "svak", så bare kom hjem!! Du må bare søke rundt i båthavnene, men desverre lange ventelister. Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Lars H. Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 (redigert) Jo takk, jeg har sett en del skrekkbilder fra det ufyselige hvite som kom i Stavanger nylig, fytte katta! (og jeg liker ikke katter heller). Jeg følger da med i "Ablabla" (Stavanger Aftenblad). Lars H. Redigert 28.Desember.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hafrsfjord Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 (redigert) Vi har vinter her også, men "svak"............... ....... Å fyttigrisen, får håpe jeg slipper å oppleve en "sterk" vinter da . ( ...men det ble da en liten båttur i dag også , sjøl om den ble avbrutt av en kraftig kraftig snøbye ). Redigert 28.Desember.2009 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hallais Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 .... skrekkbilder fra det ufyselige hvite som kom i Stavanger... Lars H. Det har ikke vært lange vintrer her de siste åra, så denne er noe utenom (til nå). Snøen får være i høyden! Lifjell 26.12.09 Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Var i Gjestehavna å sjekket båten min i går for å se om den koser seg om vinteren. Sannelig hadde den pyntet seg litt Vinterkåpa er slettes ikke verst. Så jeg synes båten lå fint. Men andre båter hadde også pyntet seg, så jeg syntes de og fortjente å få vise seg frem her. Denne hadde pyntet seg med å ta på en fin bakgrunn, gamle Arendal rådhus med snø og julelys foran Det er på en måte litt fint i Arendal Gjestehavn om vinteren og Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
olpi Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Hillevågsvannet i dag med ett tynnt islag på vannet: Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Er det ikke litt merkelig, masse snø i sør og ingenting (3cm) her i nord. (Lyngen)? Sitér dette innlegget Link to post
Hallais Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 ....... Å fyttigrisen, får håpe jeg slipper å oppleve en "sterk" vinter da Frostrøyk over Hafrsfjord i dag. (lite farger i motlyset) Vi har da hatt "svak" vinter de siste åra ? Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Seilaren Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 ....... Å fyttigrisen, får håpe jeg slipper å oppleve en "sterk" vinter da . Yr.no lover oss 9 minusgrader på tordag.... i Stavanger!! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Lars H. Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Minus 9? det er jo mildvær! Her på Skjetten ved Lillestrøm er det ÷18,3oC nå. Kanskje jeg skal fyre opp peisen? Og på torsdag er det meldt godt under 20. Men pytt sann, vi har hatt ÷32oC her tidligere. Da er det greit med garasje for bilen med motorvarmer og coupevarmer! Det som er merkelig at Japp (skipshundern) trives like godt om sommeren med +40oC på asfalten som nå med ÷20oC på bakken. Han strener i veg og snuser på alle gule flekker. Det er mye spennende informasjon i slike flekker. Husker en sommer i Sverige da han sto og finsnuste på en stolpe og en svenske kom bort til oss og sa: "God morgon, jag set at hunden står och leser morgontidningen"? Ha en god romjul! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
submiss Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Vi er på hyttetur til Kvineset mellom Farsund og Lyngdal, og i båthavna nedenfor hytta, ligger det kun noen enslige gummibåter. Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
Ulv I Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Ikke akkurat langs kysten, men her er et bilde fra når vi passerte Kvikne med minus 22 grader på mandag morgen :-) Sol oppgang: Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Lukabella Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 (redigert) Slik så det ut da jeg kom på båtplassen 3. juledag: Fikk på en presenning bak (har jo tenkt å bruke båten i vinter, så presenningen må være lett å ta av): Redigert 30.Desember.2009 av Lukabella (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Røssesund Tjøme i vinterdrakt! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 I dag så det litt kaldt ut Blir ikke noe tur, er litt kjølig i utesalongen Greie tempraturer inne da Sitér dette innlegget Link to post
roesok Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Utsikt fra verandaen igår, 29.12 kl 15 00. Og idag har snøen lavet ned i store mengder, så Honda freseren er god å ha Mye snø i Molde: Fin julestemning, skitur, trim Mye snø på Østlandet: Snøkaos, snømareritt, slik ødelegger du ryggen osv. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Seilaren Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Takker statslederne for en svært god klimaavtale. Effektivt som pokker! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Astor Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Flotte bilder fra Vestfoldlandet, Regina III. Det er vel småkaldt nede hos dere også? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.