Jump to content

Vinterbilder -2009/10

fernanda

Recommended Posts

Snø er fint og se på bilder... men det er også alt..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Snø er fint og se på bilder... men det er også alt..

Helt enig! I min barndom da jeg jeg som ekta Siddis bodde hjemme i Stavanger (snart på tide å flytte hjem, kunne jeg bare få båtplass der), hadde vi kanskje sne et par timer en fredags ettermiddag i desember. Og det var mer enn nok! :cryin:

Og ikke var det et drøss av kuldegrader heller som her på Skjetten der det nå er ÷16,8oC! Og på torsdag er det meldt ÷24oC :puke:

Lars H. :santcheer1:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jo takk, jeg har sett en del skrekkbilder fra det ufyselige hvite som kom i Stavanger nylig, fytte katta! (og jeg liker ikke katter heller). Jeg følger da med i "Ablabla" (Stavanger Aftenblad).

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Var i Gjestehavna å sjekket båten min i går for å se om den koser seg om vinteren. Sannelig hadde den pyntet seg litt

27122009025.jpg

27122009022.jpg

Vinterkåpa er slettes ikke verst.

Så jeg synes båten lå fint.

Men andre båter hadde også pyntet seg, så jeg syntes de og fortjente å få vise seg frem her.

27122009034.jpg

Denne hadde pyntet seg med å ta på en fin bakgrunn, gamle Arendal rådhus med snø og julelys foran

27122009033.jpg

Det er på en måte litt fint i Arendal Gjestehavn om vinteren og

27122009026.jpg

Endelig ble det Bobåt

Minus 9? det er jo mildvær! Her på Skjetten ved Lillestrøm er det ÷18,3oC nå. Kanskje jeg skal fyre opp peisen? Og på torsdag er det meldt godt under 20. Men pytt sann, vi har hatt ÷32oC her tidligere. Da er det greit med garasje for bilen med motorvarmer og coupevarmer! Det som er merkelig at Japp (skipshundern) trives like godt om sommeren med +40oC på asfalten som nå med ÷20oC på bakken. Han strener i veg og snuser på alle gule flekker. Det er mye spennende informasjon i slike flekker. Husker en sommer i Sverige da han sto og finsnuste på en stolpe og en svenske kom bort til oss og sa: "God morgon, jag set at hunden står och leser morgontidningen"?

Ha en god romjul!

Lars H. :fireworks2:

Vi er på hyttetur til Kvineset mellom Farsund og Lyngdal, og i båthavna nedenfor hytta, ligger det kun noen enslige gummibåter.

img_9747.jpg

img_9749.jpg

:newyearsign:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...