bliss X Startet 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 28.Desember.2009 Jeg har muligens behov for å leie dykker for et lite oppdrag i April. Jobben er liten og enkel, men hvor henvender man seg uten at det koster skjorta? Sitér dette innlegget Link to post
cantina Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 prøv hos en lokal dykkeklubb Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Obs: Betaler man leie kan man komme i ansvar om det, mot formodning, skulle skje et uhell. Så det er egentlig bare to alternativer: Gratis vennehjelp eller kostbar profesjonell assistanse.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Du kan jo høre med RS Stormbull - en telefon til de skader i hvertfall ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 28.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2009 Min bror, Magne F her på forumet, er dykker, og har tatt en del kurs vet jeg og vet han har gjort et par mindre oppdrag i Fredrikstadområdet. Send han en mail og hør. (tror ikke han er så veldig aktiv på forumet her) Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Servicemannen Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Anders på Akerbrygge. Kan få tak i han via havnekontor, men han bor i båt og driver selvstendig. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Kasund Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Vil oppfordre til å kun bruke yrkesdykker til arbeidsoppdrag. Det er på grunne dybder at det er farligast med tanke på lungesprengning. (Holde pusten for å stramme bolt, for så å flyte litt opp kan ver fatalt). Bruk skikkeleg kursa dykkera. Hilsen hobbydykker med ca 100dykk Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Vil oppfordre til å kun bruke yrkesdykker til arbeidsoppdrag. Dene jobben er så enkel at hadde det vært badetemp i vannet i april, så kunne jeg antagelig gjort det selv uten dykkerutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Dene jobben er så enkel at hadde det vært badetemp i vannet i april, så kunne jeg antagelig gjort det selv uten dykkerutstyr. I så fall kan du leie deg ei våtdrakt og blybelte i en dykkerbutikk, f eks Dykkersport på Lysaker. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
millisivert Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 I så fall kan du leie deg ei våtdrakt og blybelte i en dykkerbutikk[...] Eller høre med "lokale dykkerklubben" om de har noen med Klasse S-sertifikat (og ikke utgått legeattest). Skal de gjøre det lovlig må de være tre mann (dykker, linemann og en dykker i reserve), så det blir vel fort en båtpenge eller to for jobben uansett selv om de bare bruker "10 minutter" (og de skal sitte igjen med litt for innsatsen etter at utstyr er skylt og tørket, flasker fyllt opp igjen og kjøring frem og tilbake) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Livet var enklere før - sukk Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Hei Kvar gang dette temaet er oppe så kjem dei vanlege formaningane. Eg har dykka i mange år og har gjort mange slike småjobbar. Særleg når eg var student. Det beste er nok ivrige studentar som dykkar. Du må kjenna nokon som kjenner nokon. Ingen dykkeklubbar vil formidla dykkeoppdrag med mindre alt går "etter boka." Sett ut eit ord i næraste båtlag eller skriv eit innlegg på www.dykkeprat.no eller www.dykkesiden.com (Men du vil få dei same formaningane der òg, men det kan jo vera nokon som vil gjera jobben likevel.) Ask Sitér dette innlegget Link to post
Kasund Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Kan eg spørre kva slags jobb det er snakk om? Har tidligere gjort eit par "jobber" (Har ikkje tatt betalt for dette). Den første var å stramme eit par bolter på ca 70cm dybde. Tørrdrakt og snorkel, ikkje pusteluft. Den andre var å sjekke eit par moringer. Tok kun bileter, og var egentleg eit kosedykk på grunnt farvatn, berre med anna fokus enn kamskjell :) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Det som skal gjøres er å få vekk det værste av groe på propellen. Båten ligger ute hele året. Den er antagelig grodd litt mye. Veldig dårlig framdrift på siste turen i høst etter at båten hadde vært lite i bruk på sensommeren. Hadde samme problem for 2 år siden. Fikk da hjelp av en kompis, men han kan ikke dykke mer. Tror det er veldig fort gjort å få av det værste. Skal på land for stoffing o.l, men ikke før i slutten av mai eller beg. av juni. Hadde håpet å starte båtsesongen i april hvis været er ok, men kjedlig å dra rundt med en båt som bare går for halv maskin. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Det som skal gjøres er å få vekk det værste av groe på propellen. Båten ligger ute hele året. Jeg tviler på at du har lyst til å betale for profesjonell dykkerhjelp til å gjøre den jobben. Hvis dette er en årlig tilbakevendende problemstilling, og du ikke har en kompis som kan/vil gjøre jobben for deg, så kan du også vurdere å kjøpe en våtdrakt. De trenger ikke å koste mer enn ca 1500kr, og det er ikke noe problem å bade med våtdrakt i april. Litt hustrig på land før og etter, men i vannet er det helt greit etter at det første kuldesjokket har gitt seg og vannet mellom drakta og kroppen er varmet opp. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Servicemannen Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 På Akerbrygge har vi betalt 500kr for slik oppdrag Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
DuikerMan Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering. Jeg tviler på at du har lyst til å betale for profesjonell dykkerhjelp til å gjøre den jobben.Hvis dette er en årlig tilbakevendende problemstilling, og du ikke har en kompis som kan/vil gjøre jobben for deg, så kan du også vurdere å kjøpe en våtdrakt. De trenger ikke å koste mer enn ca 1500kr, og det er ikke noe problem å bade med våtdrakt i april. Litt hustrig på land før og etter, men i vannet er det helt greit etter at det første kuldesjokket har gitt seg og vannet mellom drakta og kroppen er varmet opp. Men glem da for all del ikke at å fjerne 'groe' fra propell ikke er en 2,3 eller 5 minutters jobb. Har du glemt hvor mye jobb det faktisk er, selv når båten er på land? Så å anbefael våtdrakt som godt verktøy og halvgjort jobb er jo bare helt patetisk. Få båten på land eller finn en som kan dykke, med pressluft. Så får det ta den tiden som trengs... Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Ligger ikke du på Padda? send meg en IM så fikser vi det :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
bliss X Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Ligger ikke du på Padda? send meg en IM så fikser vi det :-) Takker og bukker. Jo jeg holder til på Padda. Har fått tilbud om hjelp via IM. Skal uansett ikke skje noe med dette før til våren. Slutten av mars eller i april litt avhengig av vær og føreforhold. Hva skulle en stakkar gjort uten baatplassen? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Takker og bukker. Hva skulle en stakkar gjort uten baatplassen? Nei si det.. jeg ligger rett over sundet på Malmøya jeg, så hvis det skjærer seg med det første tilbudet så send en IM når det nærmer seg da Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
bliss X Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Men glem da for all del ikke at å fjerne 'groe' fra propell ikke er en 2,3 eller 5 minutters jobb. Har du glemt hvor mye jobb det faktisk er, selv når båten er på land? Så å anbefael våtdrakt som godt verktøy og halvgjort jobb er jo bare helt patetisk. Få båten på land eller finn en som kan dykke, med pressluft. Så får det ta den tiden som trengs... Tror nok jeg kjenner min egen båt bedre enn deg Jeg vet hvordan båten er uten groe, med litt groe og med mye groe. Har hatt Bliss X i snart 10 år nå, og kjenner lusa på gangen. Jeg vet godt når det er behov for å gjøre dette. Det har vært gjort før med godt resultat, og det tok ikke lange tiden. Det er ingen racerbåt vi snakker om, men en tung sedat havseiler av gammel årgang. Det er ikke snakk om å fjerne alt, men å få bort det værste. Propellen vil selvsagt få skikkelig behandling når båten kommer på land i mai/juni. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Det her er en rask og fin kose jobb Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Det her er en rask og fin kose jobb .. og hver gang det blir snakk om dykking, så angrer man på at man aldri har kommet igang med denne flotte aktiviteten selv. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 yepp, bare og sette i gang Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 det er ikke noe problem å bade med våtdrakt i april Hadde ikke gjort det med 1500kroners våtdrakt.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.