bliss X Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Hadde ikke gjort det med 1500kroners våtdrakt.... Nei jeg tror heller ikke at jeg skal starte min dykkerkarriere med en billig våtdrakt i april Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Jeg var ute å dykket rett før jul, og da sa computeren at det var 4 grader i vannflata, og 7 grader på mitt dypeste punkt. Jeg dykker med tørrdrakt, 7mm neopren, hadde superundertøy, treningsbukse og tjukke hjemmestrikkede ull sokker.. Jeg frøs ikke.. bortsett fra rundt munnen og kinnene, der svei det som bare f.... Skal nok ut igjen en gang til snart, :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Gunga Din Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 en litt intressant dupeditt for o klare en del undervannsjobb på båten noen med erfaring? http://www.seabreathe.com/index.php?main_p...p;products_id=2 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Servicemannen Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 En bekjent har brukt lignende i flere år og liker den. Selv tar jeg dykkerkurs i Rødehavet på nyår. Reiser ditt på torsdag og snur ikke før kulden har dratt... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Sjøtunga Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Hadde ikke gjort det med 1500kroners våtdrakt.... 6mm neopren våtdrakt til 1546,68 NOK inkl moms og frakt levert på døra hjemme. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Ingar Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Jøss, det var billig. Men ingen får meg i 4 graders vann med våtdrakt, uansett.... Ikke nå lenger..... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 ingen får meg i 4 graders vann med våtdrakt, uansett.... Ikke nå lenger..... Pyse... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
SandAnker Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Ser ingen grunn til og fryse hvis man ikke må, heller ikke bli våt... tørr drakt er tingen Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 tørr drakt er tingen Joda, iallfall i 4 graders vann fortrekker også jeg tørrdrakt. Men en tørrdrakt koster noen hundre prosent mer, og er kanskje litt ugrei når man fridykker, slik det var snakk om her? Ikke at jeg har prøvd... Jeg ble forresten litt overrasket da divemaster på en båt jeg var med i Hurghada for noen år siden også stilte opp i tørrdrakt. Det var jo i desember og bare såvidt over tjue grader i vannet... Men de gikk jo også med fleecejakker og fleeceluer nedover ørene. Jeg måtte flire litt der jeg kom spradende i shorts og t-skjorte... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Jens_P Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 en litt intressant dupeditt for o klare en del undervannsjobb på båtennoen med erfaring? "Dingsen" som sådan er sikkert OK. Er mest betenkt hvis den benyttes uten nødvendig kunnskap. Fysikkens lover om trykk og fare for lungesprengning endres ikke i forhold til tilsvarende dykk med luft-flasker. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Gunga Din Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Enig i det Jens_P ! har selv sportdykkersertifkat, men har ingen lust o krenge på tuber (som skall fylles!, har ingen kompressor ombord) denne "dingsen" hade vart kjekk o ha før bunnskrapning eller rengjøre proppen, skifte zinkanoder, dvs mindre jobb på båten! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.