Poseidon Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 (redigert) ..... Du ser et fast rødt lys over et hvidt blinkende lys. Hvad er dette? Det kunne jo være en snurper med kontaktvanskeligheter Redigert 31.Desember.2009 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
lnjk Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Skiller sjøveisreglene mellom fritidsfiskere og yrkesfiskere da? De sier vel noe om fartøy som fisker og kanskje ikke så mye om (fiskeriregistrerte) fiskebåter? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Du ser et fast rødt lys over et hvidt blinkende lys. Hvad er dette? Uansett vill jeg nok veket, enten for en fisker med kontaktproblemer (som Poseidon nevner) eller land. Et fyr/lykt eller en overrett. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Roger jo Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 (redigert) er så afsporet har jeg en lille opgave angående lanterneføring. Du ser et fast rødt lys over et hvidt blinkende lys. Er du totalt av sporet skulle den røde også blinke når noe er på sporet. Er det dette du tenker på så heter det HINDERLYS. Ellers melder jeg pass, Og sier takk for det GAMLE. Redigert 31.Desember.2009 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gunga Din Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Da tråden alligevel er så afsporet har jeg en lille opgave angående lanterneføring. Du ser et fast rødt lys over et hvidt blinkende lys. Hvad er dette? kan vare skyteövning......... http://www.mil.se/upload/dokumentfiler/saki/IPM_SakI_G.pdf sid 73 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Skiller sjøveisreglene mellom fritidsfiskere og yrkesfiskere da? De sier vel noe om fartøy som fisker og kanskje ikke så mye om (fiskeriregistrerte) fiskebåter? Nei i Int Sjregler skiller man ikke på fritid o yrkesfisker.... men man skiller på settet att fiske..... d) Uttrykket fartøy som holder på med å fiske betyr ethvert fartøy som fisker med garn, liner, trål eller andre fiskeredskap som begrenser manøvreringsevnen, men omfatter ikke et fartøy som fisker med liner på slep eller andre fiskeredskap som ikke begrenser manøvreringsevnen. dvs ligger vi o dörjer makrell...så er vi ikke ett fartøy som holder på med å fiske mao vi sejler eller 'kjör motorbåt' og agerer etter dette ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
motorbåd Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Du ser et fast rødt lys over et hvidt blinkende lys. Hvad er dette? Det tjener jer alle til ære, at ingen kunne besvare spørgsmålet korrekt. Svaret er nemlig et bordel med en svingdør. Godt nytår til alle fra Danmark Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Den var ikke lett for oss som ikke er bevandret på bordeller... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Poseidon Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Den var ikke lett for oss som ikke er bevandret på bordeller... .... det røde lyset er vel heller ikke synlig innenfra .... Ha et storartet godt nytt år der nede i sanddynene og hils til felles kjente Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Douro Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Men å fastsette sivil- eller strafferettslig ansvar og skyld, er det politiet som gjør Dette er delvis feil (når det gjelder det sivilrettslige ansvaret). Og det som ikke er feil, er upresist (når det gjelder det strafferettslige ansvaret). Politiet etterforsker under ledelse av påtalemyndigheten, som kan gi forelegg, ta ut siktelse og reise tiltale overfor domstolene. Det er domstolene fastsetter det strafferettslige ansvaret. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 men er ikke det fritidsfiske? Nei. Mao, det er yrkesfiskere som holder til der. Har selv undret litt over dette. Spurte en lokal mann, og han uttalte at de stadig er i dette omraadet. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Nei. Mao, det er yrkesfiskere som holder til der. Men det betyr vel nødvendigvis ikke at det er fiskere som andre skal holde av veien for av den grunnen? Det er vel bare trawlere og linefiskere som kommer i den kategorien, og det driver lokale yrkesfiskere neppe med i det trange farvannet. mvh FredT Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Capitaine Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Og det som ikke er feil, er upresist (når det gjelder det strafferettslige ansvaret). Politiet etterforsker under ledelse av påtalemyndigheten, som kan gi forelegg, ta ut siktelse og reise tiltale overfor domstolene. Det er domstolene fastsetter det strafferettslige ansvaret. Jeg har nok uttrykt meg litt upresist, men det kan det vel se ut til at du også har gjort. Politiet er en del av påtalemyndigheten ved at det har både påtale- og politimyndighet. Når politiet fungerer som påtalemyndighet, sorterer det under stats- og riksadvokaten samt Kongen i statsråd. Men statsadvokaten er likevel ikke en del av politiet. Som politimyndighet er politiet underlagt Justisdepartementet og Politidirektoratet. Politiet kan som du skriver gi forelegg. Politiet kan også gjennom påtalemyndigheten gi bøter. Forelegg og bøter er en reaksjonsform for straffbare forhold. Dersom vedkommende som blir idømt forelegg eller bøter ikke godtar disse, kommer saken opp for tingretten, som er domstol i første instans ved strafferettslige forhold. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Om ei ferge eller lignende kolliderer med en fiskebåt som tydelig har redskap ut i Tromøysundet vil skyldfordelingen bli etter omstendighetene og etter de uheldige s eventuelle regelbrudd. Det er og regler som sier att fiskebåter ikke kan sette eller drive fansgt som på måter som er til sterkt hinder /skaper fare for annen trafikk, så at en fiskebåt med redskap i Tromøysundet i ett fergeleie vil kanskje få all eller delvis skyld. Dvs det blir omstendighetene som avgjør skyldfordelingen og ikke som her hvor enkelte prøver å lese sjøveisreglene som fanden leser bibelen. En skal vise aktsomhet , det gjør en ikke om en gjør båten manøvrering s udyktig med vilje i Tromøysundet ved å drive fiske og det er heller ikke å vise aktsomhet å kjører på fiskebåten og si de trodde han ville ha seg unna. Sitér dette innlegget Link to post
Douro Svart 3.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2010 Jeg har nok uttrykt meg litt upresist, men det kan det vel se ut til at du også har gjort. Politiet er en del av påtalemyndigheten ved at det har både påtale- og politimyndighet. (Lang utredning om politiet og påtalemyndigheten klippet vekk) Det er forskjell på å være ufullstendig, og å være upresis, Capitaine. Jeg hadde ikke som formål å framføre en fullstendig oppramsing av politiets rolle i forhold til påtalemyndighetene. Mitt formål var å peke på at det i vårt demokrati er domstolene som utøver den dømmende makt, og som følgelig fastsetter strafferettslig ansvar og skyld, som du jo selv nå også ganske presist sier. Det framkommer av den foregående diskusjon at vi begge er klar over at politiet kan utstede forelegg. Og nå altså også, at dersom dette ikke vedtas, så er det domstolene som fastsetter. Ikke politi - ikke påtalemyndighet. Når det gjelder den sivilrettslige fastsettelse av ansvar og skyld, er dette noe som politiet ikke blander seg mye opp i. På det punktet var ditt budskap ikke bare upresist, det var feil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.