Jump to content

Hvordan få bort riper i rustfritt

toholthe

Recommended Posts

Hei,

jeg har en skorstein til wallas varmeapparat som jeg måtte kutte bort noen bolter med vinkelsiper. Kom da borti skorsteinen noe som resulterte i noen stygge riper. Har prøvd med diverse Dremel tilbehør for å få bort alle ripene, men klarer ikke få det 100% blankt. Hva er det siste man sliper med for å få det 100% før jeg rubber med Autosol?

dscf3499.jpg

dscf3500.jpg

dscf3501.jpg

først må du matte de mer ned med litt finere smergelpapir ca 600 og litt olje på, dertter går du over til 1200. når de er gjort bruker du poleringsskive og poleringspasta "ost" vett ikke om de er sånn tøy poleringsskiver til dremmel, men hvis du har de så bruker du den til slutt!!!

Hvor bor du? hvis du bor i nerheten av haugesund kan eg hjelpe deg med maskine og pasta og sånn :)

Redigert av SandvikAC25 (see edit history)

O Erland

med båtførerbevis

så ut som det var fordypninger i metallet, og da er vel det beste å få spent flensen opp i en dreiebenk, hviss dette er mulig.

Derfor bruke først et grovt smergel som tar toppene på fordypningen, og deretter de fine for og ta toppene etter de grover smergelet, tviler på at de vil syns den lille gropa de blir i metallet at de treng maskinering til!!!?

O Erland

med båtførerbevis

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...