Jump to content

Gjelder medl.skapet i redningsselskapet kun for en båt?

Pelle Parafin

Recommended Posts

Ikke helt sikker om det besvarer ditt spørsmål. Jeg hadde følgende epostdialogen, nyeste øverst:

Hei

Medlemskapet følger båten og person. Medlemskapet er registrert på en person og gjelder for medlemmets fritidsbåt og de som til en hver tid er om bord.

Så det går fint om andre bruker båten.

Ha en fin høst

Vennlig hilsen

...

Fra: Sentralbord På vegne av Post til Redningsselskapet

Sendt: 28. september 2007 14:05

Til: Medlemsservice

Emne: VS: Medlemskapet Kystpatruljen - følger det personen eller båten?

Fra: ...

Sendt: 28. september 2007 13:46

Til: Post til Redningsselskapet

Emne: Medlemskapet Kystpatruljen - følger det personen eller båten?

Hei,

jeg har gått inn et avtalefestet sameierskap om en seilbåt. For å få ytet hjelp til medlemsbetingelser må da begge parter ha medlemskap i Kystpatruljen (medlemskap følger personen) eller bare en som spesifiserer båten (medlemsskap følger båten).

Takknemmelig for svar

Mvh

Legger til: For oss betyr det at det ene medlemskap holder for begge båter, til og med når den ene båten også tilhører flere enn bare meg og jeg ikke engang er ombord.

Vi fordeler de begge årsklistremerkene med et på hver båt.

Er ikke medlemskapet personlig slik at om jeg låner båten til en kompis og da får problem så kan jeg bruke mine medlemsfordeler i redningsselskapet??? Vist ikke har jeg missforstått.

:rolleyes:

Det er dette jeg er usikker på.Har en 16 fot m/påhengs liggende på hytta,og lurer på om medlemskapet også dekker den,hvis uhellet er ute,og jeg har behov for hjelp, når jeg bruker denne. :confused:

Faktisk har NSSR "alltid" hatt et kommunikasjonsproblem...i den forstand de har ikke har klart å verken lage eller formidle klare nok regler/fordeler ved å være medlem. Jeg har ved 3-4 anledninger opp gjennom årene hatt brevutveklsing med NSSR, og alle gangene har det vært problemer rundt forståelsen av hva et medlemskap dekker. Etter siste runde, har jeg imidlertid registrert at de har endret på formuleringene i teksten.

Det er flere tråder her som går på nettopp dette med forståelsen...

...trodde det var båten som var medlem, akkurat som bilen er medlem i Viking/Falck.

Slik er det også.

KystpatruljeMedlemskapet gjelder deg og båten din m/jolle.

Selger du båten din følger ikke Kystpatruljemedlemskapet med båten.

Men Kystpatruljemedlemskapet gjelder deg og din eventuellt nye båt m/jolle.

Er dette så vanskelig da.

Redigert av Mix (see edit history)

...men hvorfor skal jeg klistre disse merkene på båten når medlemskapet gjelder meg?

Fra hjemmesidene til NSSR under spørsmål og svar angående meldelmsskap i Kystpatruljen:

Hvem kan benytte medlemskapet?

Alle i husstanden og alle som bruker båt som er merket med medlemsmerke får rett til fri assistanse. Men medlemskapet gjelder ikke dersom du som medlem leier eller låner en annen båt.

Jeg synes fortsatt det hele er uklart!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

...men hvorfor skal jeg klistre disse merkene på båten når medlemskapet gjelder meg?
Reklame :confused:

Den gangen jeg hadde bruk for Kystpatruljen var det medlemskortet (det som henger på giroen) de spurte etter.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Hvor ellers skal vi klistre de?

I pannen kanskje :lol: , neida men jeg lurer jo litt på hva vi skal med merkene når det er du og ikke båten som får assistanse.

Dersom han som kjøpte båten min ikke meldte seg inn og ikke fjernet klistremerkene heller, hvilken funksjon har de da?

Jeg ville jo la medlemskapet gå med båten, men det var ikke mulig fra NSSR sin side.

TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Følger KystPatruljemedlemskapet personen eller fritidsbåten?

KystPatruljemedlemskapet gjelder personen og dennes fritidsbåt, og assistansetilbudet gjelder de som til enhver tid er om bord i båten. Ved salg av båten kan ikke medlemskapet overdras fra gammel til ny eier. Ny eier må gjerne ta kontakt med oss for nytegning av medlemskap.

Gjelder kystPatruljemedlemskapet når jeg har flere fritidsbåter?

Medlemskapet gjelder for fritidsfartøyet og tilhørende jolle inntil 12 fot. Har du flere båter tegnes flerbåtmedlemskap. En båt kr 550,- og de neste kr 375,- per båt.

http://www.nssr.no/page?id=834

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Så du kan ikke være medlem uten båt da?

Hvorfor sa de ikke det til meg når jeg prøvde å overføre da?

Jeg var jo helt klar på at jeg ikke hadde noen ny båt umiddelbart, og da sa de at medlemskapet gjalt meg uansett båt...

TrondT

Man har kun ett medlemskap (hovedmedlem). I tilknytning til dette kan du du tilegge et assistanseprogram. Dette kalles Kystpatruljemedlemskap. Enten som Basis eller Total. Denne gjelder en båt + tilhørende jolle. Flere båte koster ekstra. Forveksling og misforståelser skjer ofte, kanskje pga. ordet medlemskap. Å beholde hovedmedlemskapet etter en har selgt båten har den fordelen at hovedmedlemskapet innbefatter bl.a. bladet TRYGG PÅ SJØEN og tilgang til nettbutikken. Når en får seg en ny båt senere og meller den inn i Kystpatruljen, betaler en bare differansen.

Da vil det si at har du flere båter,holder det med et medl.skap. :smiley:

Det er riktig. Men skal en melde disse inn må en betale en full pris + reduserte priser for de øvrige (dvs. minus medlemskapet man har betalt en gang).

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...