Jump to content

Gjelder medl.skapet i redningsselskapet kun for en båt?

Pelle Parafin

Recommended Posts

Svarte fremkommer helt klart av hva som er å finne på NSSRs hjemmeside;

Gjelder kystPatruljemedlemskapet når jeg har flere fritidsbåter?

Medlemskapet gjelder for fritidsfartøyet og tilhørende jolle inntil 12 fot. Har du flere båter tegnes flerbåtmedlemskap. En båt kr 550,- og de neste kr 375,- per båt.

http://www.nssr.no/page?id=834

Men for all del, kanskje de klarer å komme opp med nok et svaralternativ?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Så vit jeg vet har jeg ikke opplyst til Redningsselskapet hvilken båt jeg har eller for og si det slik hvem av mine båter som er medlem. Husker jeg ikke feil får man tilsent to klisterlapper så da kan man vel sette en på vær båt, eventuelt sette dem på en plate som man tar med seg i den båten man bruker.

Hva skjer forøvrig om min kone bruker båten min og får behov for asistanse gjelder da mit og båten sit medlemskap?

Medlemskategori*

1 KystPatruljen Total kr 845.00

2 KystPatruljen Basis kr 645.00

3 Hovedmedlem kr 175,-

Båttype*

Seilbåt Motorbåt

Forsikringsselskap*

If skadeforsikring Gjensidige Nor Vesta Forsikring Andre Sparebank1 Forsikring

Båtens reg.nr.

Ovenstående er sakset fra nettet og viser hvilke opplysninger som gis i forbindelse med tegning av et Kystpatrulje-medlemskap.

Ergo gjelder som sagt mange ganger så gjelder dette en spesifikk båt og ikke enhver båt et medlem har eller bruker.

Skal dette være så vanskelig da??

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Man må være medlem i Redningselskapet. Som medlem kan man tegne en utvidet medlemstillegg: Kystpatruljen som gjelder den spesifikke båten som man oppgir ved tegning: motorbåt eller seilbåt, hvor den er forsikret og evt. reg.nr.

Selger du båten, følger ikke dine medlemsrettigheter videre til et ikke-medlem. Jfr. opparbeidet bonus i bilforsikring.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Her er svaret jeg fikk ang. medl.skap :flag:

Hei

Takk for din henvendelse.

Medlemskapet i KystPatruljen innholder to ting, hovedmedlemskapet i Redningsselskapet og assistanserettigheter.

Hovedmedlemskapet i Redningsselskapet følger deg som person og gir det rett til å stemme ved valg og rett til å delta i det organisatoriske arbeidet.

Assistanserettighetene (3 timers assistanse ved driftstans) følger båten og de som er om bord til en vær tid.

Hvis du har flere båter som du ønsker å ha assistanserettigheter til, må du tegne et flerbåtmedlemskap på hver båt.

Her får du en rabatt på båt nummer to.

Ta kontakt hvis du har flere spørsmål

MVH

Erik Baumann

Produktansvarlig KystPatruljen

Redningsselskapet

Tlf: 90 11 90 80

erik.baumann@nssr.no

Egentlig synes jeg reglene ikke er så vanskelige å forstå som mange påstår. Likevel lurer jeg på hvorfor det ikke gis reell rabatt på båt nr to. De fleste bruker vel bare en båt av gangen? Når differensen mellom prisen for en og to båter akkurat tilsvarer hovedmedlemsavgiften er jo det ingen reell rabatt. Jeg behøver vel uansett ikke være hovedmedlem to ganger fordi jeg har to båter? Med dette mener jeg ikke å si at prisen i seg selv er urimelig.

Ellers ser jeg, som mange andre, at det er en logisk brist i at medlemskapet følger deg som person men bare gjelder båten og de som til enhver tid er ombord. Når båtene ikke er registreringspliktig blir det dessuten vanskelig å avgjøre hvilken båt det til enhver tid gjelder.

Dessuten gjentar jeg:

- Klistrermerkene er altfor store og glorete til å bli satt på noen av mine båter. Jeg ser dette som forsøpling på sjøen. En diskret sak på størrelse med et visittkort burde vært nok. Neste gang vil jeg sende merkene i retur.

- Tvangsavgiften på kr 175,- pr. år for å stå i båtregistret er en stygg sak som ikke tjener NSSR til ære.

Jeg vil likevel til slutt si at jeg er glad og takknemmelig for den tryggheten Kystpatruljen gir oss på sjøen og betaler mitt medlemskap i Kystpatruljen med glede.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...