Jump to content

Nye seilbåtmodeller 2010

sydspissen

Recommended Posts

Har seilere generelt problemer med magen? Ser at Bavariaen har tre dasser.

Nei men seilbåter drar ut i all slags vær og da må man ha tilstrekkelig kapasitet å hantere sjøsyke... :lol:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Det alt alle skikkelige båter har egen dass i tilknytning til lugarern er vel helt normalt i dag... Det er lenge siden det var felles driter for mange lugarer på båter...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ja den Nordsip DS43 så riktig lekker ut. Hadde jeg kunet fåt endret en liten bagatel på den skulle jeg ha kjøpt en slik.

Enig i at den er fin. I år gikk jg 40 mil og innrømmer at jeg tenkte deksalongtanken... Hva ville du forandret?

Jeg må nesten nevne den nye First 35 når det gjelder nye seilbåter. Seilmagasinet roser den uhemmet i siste nummer. Jeg har kontrahert nr. 2 i Norge av denne båten, og den står nå hos Normar AS i Son.

Gratulerer! Blir spennende å se om den holder det den lover. Hvilket lys-tall ender du på med denne?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Toaletter er opphav til de mest frustrerende og grisete arbeidsoppgaver en kan tenke seg i en båt.

I charterflåten er det en trend med ett toa pr. lugar, men i en fam.båt burde en klare seg med ett problemobjekt.Det er merkelig at blant alle glupe konstruktørhoder er det ingen som har klart å utvikle et problemfritt toalett. Noen på BP som har gode ideer?

kan ikke si at jeg har noen problemer med dassene ombord i mine båter, men noterer meg at andre har hatt mange problemer.. mye av dette tror jeg finnes i feil bruk av dassen..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Enig i at den er fin. I år gikk jg 40 mil og innrømmer at jeg tenkte deksalongtanken... Hva ville du forandret?

Det er prisen jeg ville ha fåt endret.

Den båten jeg har nå Bavaria 40AC har også et das pr lugar men det fremste har jeg gjort om til lagrinsrom/garderobe da vi vanligvis ikke driter mer en at det holder med dassen bak for 3 persjner. Forøvrig har jeg aldrig hat noe som helst problemer med dassen eller septiktanken de 7 årene jeg har hat båten.

Jeg må nesten nevne den nye First 35 når det gjelder nye seilbåter.Jeg har kontrahert nr. 2 i Norge av denne båten, og den står nå hos Normar AS i Son.

Gratulerer så mye! Knallfin båt! Håper sommeren kommer snart, både for din og min egen del. Det går i det minste mot lysere tider :)

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

• 2 måneder senere...

Jeg må innrømme at Bavaria 45 var ganske fin når jeg bare fikk studert den litt. Det var ganske mye lys ovenfra og ned som veide opp for de små vinduene. Studerer man den litt så er den egentlig ganske fin. Men det hadde jeg ikke trodd jeg skulle si, for da bilder av 55 foteren ble lansert, tenkte jeg at nå er de i ferd med å drite seg skikkelig ut. Ellers har jeg ikke behov for en masse små bad, og attpåtil eget dusjrom. Denne blir nok en slager i chartermarkedet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...