sydspissen Startet 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2009 Bavaria 45 Cruiser http://www.bavariaklubben.no/pc-31-15-Ny-B...r-tar-form.aspx Nordship 36 DS http://www.nordship.dk/index.php?id=433&main=Nye både&menu=-Ny- Nordship 360 DS&menuid=264 Noen flere ? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Har seilere generelt problemer med magen? Ser at Bavariaen har tre dasser. Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Greit å sitte på den ene, og fiske flyndre i de to andre. Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 (redigert) Denne ser spennende ut: ( Luffe 45 ) http://www.seilmagasinet.no/id/31748 ...men kanskje ikke helt ny lenger... Redigert 30.Desember.2009 av sydspissen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Har seilere generelt problemer med magen? Ser at Bavariaen har tre dasser. Nei men seilbåter drar ut i all slags vær og da må man ha tilstrekkelig kapasitet å hantere sjøsyke... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
BMP Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Ja den Nordsip DS43 så riktig lekker ut. Hadde jeg kunet fåt endret en liten bagatel på den skulle jeg ha kjøpt en slik. Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Jeg må nesten nevne den nye First 35 når det gjelder nye seilbåter. Seilmagasinet roser den uhemmet i siste nummer. Jeg har kontrahert nr. 2 i Norge av denne båten, og den står nå hos Normar AS i Son. Må si jeg gleder meg ganske mye til neste sesong! Har dermed en strøken First 31.7 til salgs. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Spinnaker Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Har seilere generelt problemer med magen? Ser at Bavariaen har tre dasser. Den er beregnet også for mormonere, slik at man kan ha to koner, og alle får eget toalett. Kjempesmart Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Sydvesten Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Det alt alle skikkelige båter har egen dass i tilknytning til lugarern er vel helt normalt i dag... Det er lenge siden det var felles driter for mange lugarer på båter... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sun Flyer Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Ja den Nordsip DS43 så riktig lekker ut. Hadde jeg kunet fåt endret en liten bagatel på den skulle jeg ha kjøpt en slik. Enig i at den er fin. I år gikk jg 40 mil og innrømmer at jeg tenkte deksalongtanken... Hva ville du forandret? Jeg må nesten nevne den nye First 35 når det gjelder nye seilbåter. Seilmagasinet roser den uhemmet i siste nummer. Jeg har kontrahert nr. 2 i Norge av denne båten, og den står nå hos Normar AS i Son. Gratulerer! Blir spennende å se om den holder det den lover. Hvilket lys-tall ender du på med denne? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Har seilere generelt problemer med magen? Ser at Bavariaen har tre dasser. Det er fordi båtene er bygd for charter. Der vil markedet ha en dass pr lugar. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
sydspissen Svart 31.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Årsaken er vel at enhver skal ta ansvar for sin egen drit, slik at det er lett å peke ut synderen som skal fikse den tette dassen.... Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Toaletter er opphav til de mest frustrerende og grisete arbeidsoppgaver en kan tenke seg i en båt. I charterflåten er det en trend med ett toa pr. lugar, men i en fam.båt burde en klare seg med ett problemobjekt.Det er merkelig at blant alle glupe konstruktørhoder er det ingen som har klart å utvikle et problemfritt toalett. Noen på BP som har gode ideer? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Har linket til denne artikkelen før: The foolproof head Men jeg har selv ikke noe erfaring med dette opplegg. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 kan ikke si at jeg har noen problemer med dassene ombord i mine båter, men noterer meg at andre har hatt mange problemer.. mye av dette tror jeg finnes i feil bruk av dassen.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
sydspissen Svart 31.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Vi burde hatt en egen tråd som heter: "Lær å gå på dass i båt" , der sydvesten forklarer og illustrerer. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Enig i at den er fin. I år gikk jg 40 mil og innrømmer at jeg tenkte deksalongtanken... Hva ville du forandret? Det er prisen jeg ville ha fåt endret. Den båten jeg har nå Bavaria 40AC har også et das pr lugar men det fremste har jeg gjort om til lagrinsrom/garderobe da vi vanligvis ikke driter mer en at det holder med dassen bak for 3 persjner. Forøvrig har jeg aldrig hat noe som helst problemer med dassen eller septiktanken de 7 årene jeg har hat båten. Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 31.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 (redigert) i feil bruk av dassen.. Redigert 31.Desember.2009 av sydspissen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Det ble så kjedelig med fargene man skulle bruke, så jeg improviserte. Neste værsågod! Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Jeg må nesten nevne den nye First 35 når det gjelder nye seilbåter.Jeg har kontrahert nr. 2 i Norge av denne båten, og den står nå hos Normar AS i Son. Gratulerer så mye! Knallfin båt! Håper sommeren kommer snart, både for din og min egen del. Det går i det minste mot lysere tider :) Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
sydspissen Svart 18.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 (redigert) PS! Sydvesten, Nordship 36 flyter: http://minbaad.dk/sejl/archive/2010/18/mar...-rette-element/ Redigert 18.Mars.2010 av sydspissen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 For oss som ikke liker motorseilere er vel heller mer interessant... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Seiljåtten Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Jeg må innrømme at Bavaria 45 var ganske fin når jeg bare fikk studert den litt. Det var ganske mye lys ovenfra og ned som veide opp for de små vinduene. Studerer man den litt så er den egentlig ganske fin. Men det hadde jeg ikke trodd jeg skulle si, for da bilder av 55 foteren ble lansert, tenkte jeg at nå er de i ferd med å drite seg skikkelig ut. Ellers har jeg ikke behov for en masse små bad, og attpåtil eget dusjrom. Denne blir nok en slager i chartermarkedet. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Jeg må innrømme at Bavaria 45 var ganske fin ............Denne blir nok en slager i chartermarkedet. og for oss, som ikke liker charterbåter med mange dasser ............... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Spinnaker Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 PS! Sydvesten, Nordship 36 flyter: Her forsøkte de å lage en flott dekkshus seilbåt, men noe gikk galt og den fikk utseende til en LADA. Fysj! Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.