sydspissen Startet 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2009 Hvilken detalj gjør livet ombord mer komfortabelt ? - Seng med god madrass, som ikke er V-formet - Sikkerhetsutstyret ombord som virker - Motor som starter hver gang jeg vrir på nøkkelen Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Stort kjøleskap med plass til masse god drikke Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 De jeg setter størst pris på hos meg er dobbel 90cm Tempurseng med elektrisk bunn. Bunn er fra Ikea og bruker 24v, koblet til baugpropellbatteri. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Hobby 430 Sport Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 -Wallas'en -Senga/madrassen -kjøleskapet! hate varme melk, kalv som eg er -Motor som altid starte Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
KARILLA Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Det er kona som gjør livet mest komfortabelt ombord . Men så er hun uvanelig snill og grei også. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Shore Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Men så er hun uvanelig snill og grei også. Åååå.. heldiggris. Hun har ikke tilfeldigvis en søster vel...... Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
sydspissen Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Ingen som har nevnt noe om motorrommet....? Har ikke motorgutta stått opp ennå ? Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Glemte jo også en viktig detalj: - Et ryddig kartbord, uten Admiralinnen sine 100 pynteting eller sminketing. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Ankervinsjen.... Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Worry II Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Ingen som har nevnt noe om motorrommet....? Varmtvannsberederen i rommet ved siden av og ankervinsjen, selv om dette ikke er i motorrommet.. Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 (redigert) En viktig detalj som gjør livet ombord mer komfortabelt, er at Admiralinnen bruker byssa MYE ombord. ( Nyttårsforsett ) Redigert 30.Desember.2009 av sydspissen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Badekaret selvfølgelig..... og 1000 liter vanntank dette gjelder sikkert bare "trawlerfolket"..... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Hvilken detalj gjør livet ombord mer komfortabelt ? Utvilsomt Autopiloten Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Grunnen til at jeg startet tråden, var følgende utsagn jeg kom over på et annet forum, som jeg synes beskriver MYE: We are so fearful because it is scary. I have gone to sea since I was an infant but still feel the fear every time I go out. I was never scared as a kid, sailing was like going for a car ride (just a little more fun), my parents were driving. For me, fear has grown as I grew, as I started being more aware of dangers and I started getting responsibilities on board. Handling a sailboat is constant action reaction, as much as possible you want to plan ahead, being conscious what can happen, which also means planning the worst. That fear is healthy if you are also confident in your capabilities, the bad fear happens when it becomes overwhelming. It can become overwhelming very fast even for experienced sailors, everybody reacts differently. It is very difficult for one to know when it will become overwhelming for himself and how he will react before it has happened to him. Being comfortable inside in a storm would indeed help. Unfortunately a storm is far from comfortable, mostly inside. The concept of comfort is totally different in bad weather to comfort in harbor. You could find greatest bad weather comfort on the most non harbor comfort boats. Amazingly those coffin like sea birth become quite attractive in weather, add a thermos of hot drink a bowl of warmed up chili and you have luxury. You would also be surprised how many people, when it gets bad pick a snug spot in the cockpit, it's the best place to beat the no 1 uncomfort of weather: seasickness. Cheers Murielle Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Badekaret selvfølgelig..... og 1000 liter vanntank dette gjelder sikkert bare "trawlerfolket"..... Masasje-dusj selvfølgelig..... og 1500 liter vanntank dette gjelder sikkert bare "seilbåtfolket"..... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
GunR Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Koppholderen.. Sånn er det å ha liten båt! Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Kort vei til båthavnen! Dags-og-kvelds-tur-i-godt-vær-båt-bruker. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Høvdingen Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 bløggekassen Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 "Sirio". Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Tørkeskapet!!!! Å kunne henge det våte seiltøyet inn i tørkeskapet før jeg kryper i posen, vel vitende om at jeg kan ikle meg tørt tøy når jeg skal opp på dekket igjen til neste vakt om 3 timer og 50 minutter........... Ubetalelig!! Komfort kan være så mangt. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Mariell Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Badekaret selvfølgelig..... og 1000 liter vanntank dette gjelder sikkert bare "trawlerfolket"..... :yesnod: + Senterplasert 150cm dobbelseng, med ordentlig madrass. Ståhøyde over hele båten Romslig motorrom 180 ltr kjøleskap ++++++++++++ Konklusjon: En Trawler gjør båtlivet komfortabelt Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
quantumduck Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Ingen som har dass ombord? Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 30.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Samboeren, og det sosiale livet med båt Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Ingen som har dass ombord? Må si jeg klarer meg godt ombord uten: Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 30.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2009 Utsikt er mange opptatt av. Ganske enkelt å fikse det da ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.